Taket ser eländigt ut efter vintern, teglet har svartnat och ser allmänt fult ut.
Finns det något enkelt sätt att återställa taket utan att skrubba hela taket med borste?
 
kolla på tegel tillverkarnas hemsidor vet att jag sett att det går att spruta en kopparlösning på taket.

glasis
 
Tack för tipsen....om man använder bensalkonklorid...vilken dosering gäller o ska man krypa runt på taket o spraya eller kan man blanda det med vatten och spruta via en ejektor?.....har ett brant tak så det blir då inte lätt att krypa däruppe
 
Jag tror koncentratet är en 50%-ig blandning som skall späs med vatten till 2%. Så det räcker mycket länge.

På något sätt måste du upp på taket och bespruta alltihop.
 
Consensus skrev:
[länk]
Funkar det där bra alltså? Hur får man ut det på hela taket smidigast?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.