9 985 läst ·
31 svar
10k läst
31 svar
Rengöring av luftvärmepump - bryta el?
Tänkte nog köra tryckluft på burk - det borde väl funka utan risk för att ha sönder något?
Produkter som diskuteras: "tryckspruta"
Tryckspruta Fri-Sprutan S Control 5 liter Jape
Till Grön-Fri och Mögel-Fri
399 kr inkl moms
Läs mer
Det var för dåligt tryck i tryckluft på burk. Funderar på att byta hela skiten, är ju väldigt svårt att hitta nya luftfilter och känns dumt att betala 2x1500kr för dem när aggregatet passerat sin tekniska livslängd för 5-7 år sen. Funderar på att istället köpa en Mitdubishi FH35, modernare och lite mer kraft
Fått offert på en FH35 inkl installation för 17.500kr efter ROT, verkar det vettigt?
Ser att man kan köpa en på Polarpumpen för 11.900kr, är de auktoriserade säljare?
Ser att man kan köpa en på Polarpumpen för 11.900kr, är de auktoriserade säljare?
Vad jag vet så köper inte Polarpumpen från svenska agenturer, dock lämnar de ju bra garanti.
Varit mycket problem tidigare med installatörer som gjort dåliga jobb, men de har nog skärpt sig ordentligt.
Tänkte på det jag skrev ovan, och jag skulle klart byta ut rören med.
Varit mycket problem tidigare med installatörer som gjort dåliga jobb, men de har nog skärpt sig ordentligt.
Tänkte på det jag skrev ovan, och jag skulle klart byta ut rören med.
Varför byta rören?Thiasvovve skrev:
Konstaterar att det inte bara var luftvärmepumpen som behöver nytt filter (ventilationsaggregatet) 😬😷
Har läst mycket positivt om FH35 men inte om Toshiban så om någon vill försöka sig på en motivering till varför den skulle vara bättre så vore det uppskattat
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har läst mycket positivt om FH35 men inte om Toshiban så om någon vill försöka sig på en motivering till varför den skulle vara bättre så vore det uppskattat
Finns en annan tråd som diskuterar det,Åttioettan skrev:
https://www.byggahus.se/forum/varme...35-supreme-daiseikai-8-vs-mitsubich-fh35.html
Läste den men den gav inte så mycket. På Värmepumpsforum verkar merparten vara för FH35, mycket pga låg och jämn ljudnivå. I tråden du hänvisat till påstås motsatsen. Verkar vara väldigt individuellt vad man föredrar men då FH verkar vara snäppet populärare och dessutom billigare så känns den som rätt väl medmindre någon kan ge saklig motivering på motsatsenPeter2400 skrev: