3 385 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Rengöra verktyg
Hej. Så äntligen har vi börjat sätta kakel!!! Nu undrar jag bäst gör med "mixhinken" o cementmixen vid längre pauser. Dvs när man är färdig för kvällen tex. Hittills har jag fyllt med vatten och noga skrubbat ur, men känns som överkurs. Tack på förhand!
Enda problemet jag har när jag blandar lite i taget är att jag har problem med att få rätt blandingsförhållande. Det är ju svårt att mäta upp dom rätta mängderna pulver.
Hur gör ni andra, har ni en våg och ett liters mått eller kör ni bara på erfarenhet? (Svårt för nybörjare)
Hur gör ni andra, har ni en våg och ett liters mått eller kör ni bara på erfarenhet? (Svårt för nybörjare)
Jag häller i en lagom mängd vatten i mixhinken. Sen tillsätter man fixet tills man får en massa som känns bra. Inte för rinnig och inte för fast. Jag är inte långt över nybörjare, men det var rätt enkelt ändå. Var bara försiktig med mängden fix när massan börjar närma sig rätt blandning.
Men då har jag bara blandat för rätt små ytor. Har du en mixhink för 50l eller liknande så kan ju en våg vara rätt väg att gå. Han som hjälpte mig att flytspackal golvet gjorde det.
Men då har jag bara blandat för rätt små ytor. Har du en mixhink för 50l eller liknande så kan ju en våg vara rätt väg att gå. Han som hjälpte mig att flytspackal golvet gjorde det.
Klicka här för att svara