Söker lite råd hur jag bäst rengör verktygen efter hemmafix
Har Casco Husfix Rapid, en visp och spackelspadar. Ta en hink med vatten och rengöra? Vad göra sen med vattenhinken? Känns inte helt rätt att spola ned i avloppet

Tack snälla!
 
Häll det på komposten
 

Bästa svaret

Inte alls bra att tömma på komposten!
Till alla kemikalier finns ett säkerhetsdatablad som man ska få med då man köpt produkten. men finns även på nätet- Det står om Casco husfix:
"Avfallshantering
Undvik spridning av utspillt material, avrinning, kontakt med jord, (min understrykning) vattendrag, dränering och avlopp
Rester och ej uthärdad produkt är farligt avfall och lämnas till miljöstation eller motsvarande för omhändertagande enligt lokala regler. Uthärdad produkt är ej farligt avfall, och kan hanteras som övrigt avfall."
Så tvätta- spara tvättvattnet och ta hand om det på bästa möjliga sätt!


 
  • Gilla
herrjoa och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.