2 737 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Rengöra trall
Det börjar bli dags att rengöra trallen & jag har en del alger samt andra missfärgningar.
jag hade tänkt använda Japes produkt ”Prick-Fri” men hur används den? Är det bara att applicera den sedan vänta en stund (hur länge?) & sedan köra med trallborste & sista steget skölja av med högtrycken?
Ha en go dag!
jag hade tänkt använda Japes produkt ”Prick-Fri” men hur används den? Är det bara att applicera den sedan vänta en stund (hur länge?) & sedan köra med trallborste & sista steget skölja av med högtrycken?
Ha en go dag!
Produkter som diskuteras: "prick-fri"
Prick-Fri 1 liter Jape
För mögel/påväxt på ytor utomhus
399 kr inkl moms
Läs mer
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 621 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 621 inlägg
Vänligt hushållsättika 24% och vatten, häften av varje, lägg på rätt rikligt med en svamp, vänta 20-30 minuter, skura av sen lite med såpvatten. Skölj sen med av vatten. Bättre resultat än något kemiskt preparat.M Mikaeland skrev:Det börjar bli dags att rengöra trallen & jag har en del alger samt andra missfärgningar.
Ha en go dag!
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 621 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 621 inlägg
Använde varmt vatten i helgen det blev helt ok, inte mycket skrubbande heller. Vissa skuggiga ställen var väldigt gröna av alger. Kanske inbillning men jag upplever resultatet snabbare och ännu bättre när det är sol och lite värme.M Mikaeland skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 621 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 621 inlägg
Ja, allt grönt och mörkt försvann. Upplever dock att trät blir ljusare när det är solsken och varmt ute. När man sprayar samma blandning på ogräs ska det helst vara varmt och solsken för bästa result, antar att ättikan reagerar starkare när det är varmt och solsken. Tydligen så sprayas det med ättika, på trä på träupplag för att trät inte ska mörkna. Om det är ren ättika eller blandat vet jag inte.M Mikaeland skrev:
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden