7 371 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Rengöra murstocken från plastfärg!!
Jag och min fru försöker för fullt att återställa stora delar av vårt hus från 1920 (som de tidigare ägarna dessvärre renoverat bort mycket charm ur).
Nu har det kommit till gästrummet på övervåningen där dom hade limmat fast gipsskivor för att dölja den superfina murstocken bakom kakelugnen...
varför....?

Dessutom hade dom målat den med någon slags plastfärg där bakom (kanske skälet för att dölja den)
Så mitt problem nu är hur jag på ett bra sätt skall få bort färgen, har redan stått med kniv och skrapat bort allt gammalt sättlim (ell vad det var) och lyckats få med en del färg...
Dessvärre sitter den ju även fast i fogarna...
Hoppas någon har ett bra tips,,,, eller är det bara att stå med skrapa?!?!
Nu har det kommit till gästrummet på övervåningen där dom hade limmat fast gipsskivor för att dölja den superfina murstocken bakom kakelugnen...
varför....?
Dessutom hade dom målat den med någon slags plastfärg där bakom (kanske skälet för att dölja den)
Så mitt problem nu är hur jag på ett bra sätt skall få bort färgen, har redan stått med kniv och skrapat bort allt gammalt sättlim (ell vad det var) och lyckats få med en del färg...
Dessvärre sitter den ju även fast i fogarna...
Hoppas någon har ett bra tips,,,, eller är det bara att stå med skrapa?!?!
Medlem
· västra götaland
· 1 017 inlägg
Det finns företag som blästrar med kolsyreis som tar bort utan att averka stenytan.
dessutom ångar ju isen bort så det bara blir det bortblästrade kvar.
www.freezit.se
dessutom ångar ju isen bort så det bara blir det bortblästrade kvar.
www.freezit.se
Klicka här för att svara