Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
För fem år sedan målade vi om fönstren på insidan. Målare tejpade då helt sonika maskeringstejp på fönsterbänkarna istället för att använda papp som tejpades fast. Andra projekt tog vid och flera veckor senare i brännande södersol på sommaren så var det dags att ta bort tejpen. I princip allt tejplim har bränt fast i stenskivan!
Jag har försökt med allt möjligt för att få dem fina igen men inget verkar bita alls. Sista försöket innan jag lämnar in fönsterbänkarna hos någon stenslipfirma: har någon här något bra tips?! Vad det är för sten? Ingen aning, svartish från -68 om det hjälper.
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Dum fråga om du testat allt men har du testat vanlig rapsolja?
Bästa svaret
Medlem
· Blekinge
· 11 701 inlägg
Aceton.
Du hade så rätt så Thomas!
Till slut tröttnade jag, må de bära eller brista för sämre kan det inte bli och gick all in med acetonen på en bomullspad! Det mesta av limresterna försvann och därefter följde jag tipset ovan, oljade in med vanlig rapsolja. Blev mycket bättre. Tack
Till slut tröttnade jag, må de bära eller brista för sämre kan det inte bli och gick all in med acetonen på en bomullspad! Det mesta av limresterna försvann och därefter följde jag tipset ovan, oljade in med vanlig rapsolja. Blev mycket bättre. Tack
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden