Hej
Jag byggde ett utomhuskök med en betong bänkskiva för några år sedan och har fått en stor fläck från frityrolja som jag skulle vilja få bort. Någon som har något tips på vad man kan göra?
Jag byggde ett utomhuskök med en betong bänkskiva för några år sedan och har fått en stor fläck från frityrolja som jag skulle vilja få bort. Någon som har något tips på vad man kan göra?
Etanol löser fett så häll på t-röd och lägg en torr trasa över så den kan suga åt sig fettet. Ett alternativ är att hälla på fint sågspån efter spriten för att suga åt sig fettet. Upprepa några gånger.
Fast fettet kan gå rakt igenom betongen om det var större mängder och då återstår bara att linolja hela skivan om du inte tycker du får bort tillräckligt. OBS! Då blir hela skivan mörkare.
Fast fettet kan gå rakt igenom betongen om det var större mängder och då återstår bara att linolja hela skivan om du inte tycker du får bort tillräckligt. OBS! Då blir hela skivan mörkare.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Tack för tipset, det ska jag testaZ z_bumbi skrev:Etanol löser fett så häll på t-röd och lägg en torr trasa över så den kan suga åt sig fettet. Ett alternativ är att hälla på fint sågspån efter spriten för att suga åt sig fettet. Upprepa några gånger.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden