14 765 läst · 6 svar
15k läst
6 svar
Rengöra Mexitegel
Vårat hus har haft smidesgaller för alla fönster och det har resulterat i svarta streck på mexiteglet.
Har någon tips om det finns något bra medel att använda för att få bort det? Jag vill även få fogarna lite fräschare. De är rätt "sotiga".
Högtryck och rotborste fungerar inte. Det blir bara något bättre i fogarna.
Kan man använda högtrycksspruta? Den jag har är rätt klen.
Har någon tips om det finns något bra medel att använda för att få bort det? Jag vill även få fogarna lite fräschare. De är rätt "sotiga".
Högtryck och rotborste fungerar inte. Det blir bara något bättre i fogarna.
Kan man använda högtrycksspruta? Den jag har är rätt klen.
Mexitegel är nästan omöjligt att få rent. Du kan få det renare men aldrig lika rent som det en gång var. Jag har en kamin som är murad i vitt mexitegel med vita fogar och för att få bort gammalt sot från den fick jag släpa hem en rejäl ångtvätt och gå över den med. Det blev bättre men det sjaskiga är inte borta, och då var det ändå en ångtvätt i 40 000 kronorsklassen som jag använde så det var inget fel på grejerna. Segt var det också, minsta lilla man slarvade så blev det randigt.
Allvetare
· Härifrån
· 782 inlägg
Jag har samma problem ...fast inne i garaget :x så högtryckstvätten går inte att testa.
Lite desperat provade jag att ta lite målartvätt på en trasa och gnuggade tills trasan gick sönder på en sten, visst blev den bättre men tras-kontot kommer att bli dyrt om jag skulle fortsätta.
Så jag är också intresserad om någon har bra tips!!
Lite desperat provade jag att ta lite målartvätt på en trasa och gnuggade tills trasan gick sönder på en sten, visst blev den bättre men tras-kontot kommer att bli dyrt om jag skulle fortsätta.
Så jag är också intresserad om någon har bra tips!!
Allvetare
· Härifrån
· 782 inlägg
Klicka här för att svara
Populärt i forumet
-
Ersätta masonit? spara tid och slit.
Byggmaterial & Byggteknik -
Stegskydd går inte att hitta?
Hur byter jag ut balkar?