Hur byta rem,känns jobbigt att demontera cylindern.Kan man dra ur tappen på exentern och föra vevstaken åt sidan vore det enklare.I tappen finns skruvhål för fläkten som jag demonterat.Gängstång i det hålet och göra en hemgjord glidhammare?
Andra tips?Lär äta remmar enligt tidigare ägare men känns ej gå tungt.Rem kostar 300 så värt försök.Abac 1.5 HP.
Andra tips?Lär äta remmar enligt tidigare ägare men känns ej gå tungt.Rem kostar 300 så värt försök.Abac 1.5 HP.
Jag håller på med samma, hittade en rem på eBay för dryga hundringen. Men fattar inte hur jag ska få dit den då det är ett jävla spänn på den. Kanske fått fel rem men enligt beteckningen så ska det va samma. Tog bort cylindern för o få dit remmen på plats, men har inte lyckats få på den på hjulen.
har du fått dit din eller? Hur gör man?
har du fått dit din eller? Hur gör man?
S sagan1 skrev:Hur byta rem,känns jobbigt att demontera cylindern.Kan man dra ur tappen på exentern och föra vevstaken åt sidan vore det enklare.I tappen finns skruvhål för fläkten som jag demonterat.Gängstång i det hålet och göra en hemgjord glidhammare?
Andra tips?Lär äta remmar enligt tidigare ägare men känns ej gå tungt.Rem kostar 300 så värt försök.Abac 1.5 HP.
Den var alldeles för liten trots samma beteckning som gamla. Var precis den gick på stora hjulet utan våld. Så jag beställde en ny rem 309mm på rembutiken eller va webbutiken hette. Den var smidig o få på o kompressorn funkar fint nu!S sagan1 skrev:
Hej fick en abac 24 hk1.5 som saknar rem. Kommer du ihåg vilken du beställde från rembutiken? Mvh
Tack 
Klicka här för att svara

