Hur byta rem,känns jobbigt att demontera cylindern.Kan man dra ur tappen på exentern och föra vevstaken åt sidan vore det enklare.I tappen finns skruvhål för fläkten som jag demonterat.Gängstång i det hålet och göra en hemgjord glidhammare?
Andra tips?Lär äta remmar enligt tidigare ägare men känns ej gå tungt.Rem kostar 300 så värt försök.Abac 1.5 HP.
 
  • Kompressor med demonterad fläkt och drivrem nära vevstake och excenter för underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag håller på med samma, hittade en rem på eBay för dryga hundringen. Men fattar inte hur jag ska få dit den då det är ett jävla spänn på den. Kanske fått fel rem men enligt beteckningen så ska det va samma. Tog bort cylindern för o få dit remmen på plats, men har inte lyckats få på den på hjulen.

har du fått dit din eller? Hur gör man?

S sagan1 skrev:
Hur byta rem,känns jobbigt att demontera cylindern.Kan man dra ur tappen på exentern och föra vevstaken åt sidan vore det enklare.I tappen finns skruvhål för fläkten som jag demonterat.Gängstång i det hålet och göra en hemgjord glidhammare?
Andra tips?Lär äta remmar enligt tidigare ägare men känns ej gå tungt.Rem kostar 300 så värt försök.Abac 1.5 HP.
 
  • Blå kompressor med borttagen cylinder för att montera drivrem, verktyg och slangar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte provat mer . .försöka kränga på den med våld och drag?
 
S sagan1 skrev:
Inte provat mer . .försöka kränga på den med våld och drag?
Den var alldeles för liten trots samma beteckning som gamla. Var precis den gick på stora hjulet utan våld. Så jag beställde en ny rem 309mm på rembutiken eller va webbutiken hette. Den var smidig o få på o kompressorn funkar fint nu!
 
Hej fick en abac 24 hk1.5 som saknar rem. Kommer du ihåg vilken du beställde från rembutiken? Mvh
 
Johnsson_1986 Johnsson_1986 skrev:
Hej fick en abac 24 hk1.5 som saknar rem. Kommer du ihåg vilken du beställde från rembutiken? Mvh
hej! Ja: Flerspårsrem 4PJ309, 80kr plus 49kr i frakt
 
Tack :)
 
  • Gilla
JKarr
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.