Hej!
Jag har en väldigt specifik och något udda fråga. Vi har en bilbarnstol från Britax (Babysafe i-Size). Den rem som används för att dra åt axelremmarna är trädd genom ett snabblås och öglad på den sida som man "drar" i. Jag förstår att detta låter snurrigt, men bilderna förtydligar förhoppningsvis.

Det som skett är att ögle-ändan slank igenom snabblåset så öglan blev en enkel rem, när jag skulle dra åt bältet härförleden. Jag ser två problem med detta. Öglan som tidigare gjorde mängden stoff i låset tjockare (remmen gick dubbelvikt igenom snabblåset) är borta, så själva "låset" ligger an mot mindre material. Jag har testat slita i remmen i låsriktningen och det verkar funka ändå. Det mindre problemet är bara rent praktisk att det nu är en rem som hänger och slänger framtill på babyskyddet.

Jag försökte trä tillbaka remmen genom låset men utrymmet är för snävt. Jag kan inte heller trä igenom hela remanordningen samma väg som öglan, eftersom allt sitter samman i bältanordningen i babyskyddet.

Finns det nåt finurligt sätt som jag skulle kunna trä igenom remmen igen eller får jag bara leva med det? Alternativet är ju att köpa ett nytt babyskydd, men det är en dyr investering för att en jäkla remände smitit igenom ett lås.

• Hand drar i en rem på en Britax Babysafe i-Size bilbarnstol. Remmen hänger genom ett snabblås utan ögla, vilket orsakar problem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilden visar en rem i ett snabblås på en bilbarnstol, med remmen löst hängande och inte öglad.
    Skapa konto
  • En hand justerar en metallspänne på ett band, troligen en del av en spännrem eller sele, mot en mörk bakgrund.
    Skapa konto
Hej
Kolla med BRITAX då de har en ersättningskampanj för någon speciell modell där man mailar in en bild på serienumret så får man en ny.
Respektera att jag inte vet mer då det var min son som berättade det om sin BRITAX.
/Workingclasshero

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.