Så har trädgårdstraktorn återigen gjort av med en drivrem till klippbordet. Denna gång höll remmen i en vecka. 400+ kr kostar en ny...
Utan större hopp måste jag ändå ställa frågan:
GÅR det att laga en avsliten rem...?
Som synes en ganska fin brottyta...
Helst skulle jag byggt kardandrift på eländet men jag äger ingen metallsvarv så det får vara.
Utan större hopp måste jag ändå ställa frågan:
GÅR det att laga en avsliten rem...?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som synes en ganska fin brottyta...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Helst skulle jag byggt kardandrift på eländet men jag äger ingen metallsvarv så det får vara.
Att laga remmen är nog bara att glömma. Men vad hände när den gick av? Är det något som går trögt? Är det rost eller andra beläggningar på remskivorna? Är den dåligt spänd? Om knivarna fastnar så att remmen börjar slira så går det fort innan den blir förstörd. Något är fel om den går av efter en vecka.
Ja, inte mer än väntat på båda. Att det slirar är rätt troligt som felkälla. Men inte den enda, kan man tycka. Får bli en ny större översyn.A Avemo skrev:Att laga remmen är nog bara att glömma. Men vad hände när den gick av? Är det något som går trögt? Är det rost eller andra beläggningar på remskivorna? Är den dåligt spänd? Om knivarna fastnar så att remmen börjar slira så går det fort innan den blir förstörd. Något är fel om den går av efter en vecka.
Klicka här för att svara