Tjena, önskar tips på hur ni skulle göra. Bild 1 visar hur det ser ut idag. Det är en källarvåning. I intilliggande rum är det isolerat golv med dragen vattenburen golvvärme. Det är urgrävt nere i vänstra hörnet (bild två vid wc) med förberedelse/rördragning för golvvärme i relax. Finns varm, kallvatten och avlopp redo att koppla in där. Till höger är det en duschörna med ett knepigt utrymme bakom där elen tidigare kom in i huset (redan dragen vatten/avlopp). Dagens duschvägg har jag tänkt riva och flytta in duschen nere i högra hörnet. I dagsläget är det panel i bastu men den behöver tas bort då det förmodligen även där är mögel bakom. Ny panel på innerväggar och kakel mot ytterväggar är planerat. Bastuns mått är 2x2xh2.15. Ny panel av asp har jag. Jag har kakel/klinker liggande för golv/väggar. Tror det räcker.

Några funderingar:

1. Golvvärme/isolering i hela relax el hoppa över bastudelen? Tänkte om jag är dumsnål. Är rätt jobbigt att gräva. 🙂
2. Wcdörrens placering. Tankar där?
3. Placering badkar. Tankar där?
5. Placering dörr till bastu? Sida el hörnet?
6. Placering aggregat (el)?
7. Placering sittlavar
8. Golvbrunn i bastu el avrinning till dusch?

Alla tips är välkomna. Tack på förhand!

Hur det ser ut idag:

Planlösning av en källarvåning med markerade rum och väggar, visad på ett rutnät.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur det ev kan se ut:

Planritning av källarvåning med badkar, wc, tvättmaskin, och bastu. Visar rumsindelningar och placering av sanitetsutrustning.
Skapa konto

Annat förslag med bastuingång hörn:

Ritning över källarvåning med planerade rumsplaceringar: badkar, toalett, tvättmaskin, dusch, bastu, och relaxrum i olika delar av utrymmet.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.