6 358 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
rekommenderade höjder på torkställ?
Tänkte sätta två vägghängda torkställ högt och två lågt, så de bildar en tärnings-fyra.
Men, måste kottla innan jag stänger gipsen. jag är lång men orkar inte tjata på att tjejen ska komma och tycka till, och orkar inte tänka "normalhöjd" scenarier.
Finns det några rekommenderade höjder enligt skrifter eller något så jag slipper tänka i dagar?
Men, måste kottla innan jag stänger gipsen. jag är lång men orkar inte tjata på att tjejen ska komma och tycka till, och orkar inte tänka "normalhöjd" scenarier.
Finns det några rekommenderade höjder enligt skrifter eller något så jag slipper tänka i dagar?
Utgå ifrån att dom ska sitta så lågt som möjligt utan att lakanen släpar i marken. Jag måttanpassade höjden på vår torkvinda efter min frus längd - det är ju hon som sköter tvätten här hemma. Torkvindan sitter väldigt lågt och det sparar hennes axlar när hon hänger tvätt.
Så måttanpassa höjden efter den av er som tvättar mest. Måttanpassad höjd är att torklinan ska vara i höjd med hakan eller näsan - det är så vi gjorde och det har fungerat bra.
Så måttanpassa höjden efter den av er som tvättar mest. Måttanpassad höjd är att torklinan ska vara i höjd med hakan eller näsan - det är så vi gjorde och det har fungerat bra.
stora saker tänkt jag ha på tvättlinor vid taket... och småsaker såsom kläder på vägg..
åh jag hatar att tänka för jag komplicerar saker 200ggr om... och lär väl bli jag som tvättar har tjejen antydd några gånger nu, haha... men bygger typ hela huset efter standard som om jag aldrig kommer bo här..
-----------
kanske strax under höft, sen strax under byst.. vilket ger ok lyfthöjder, samt utrymme för tvättlina ovanför..
ibland ser man sig blind på det teoretiska.. gick fortare att hålla upp en ställning med en byxa på... heh
åh jag hatar att tänka för jag komplicerar saker 200ggr om... och lär väl bli jag som tvättar har tjejen antydd några gånger nu, haha... men bygger typ hela huset efter standard som om jag aldrig kommer bo här..
-----------
kanske strax under höft, sen strax under byst.. vilket ger ok lyfthöjder, samt utrymme för tvättlina ovanför..
ibland ser man sig blind på det teoretiska.. gick fortare att hålla upp en ställning med en byxa på... heh
Redigerat:
Klicka här för att svara