57 563 läst ·
247 svar
58k läst
247 svar
Rekommendera en skruvdragare...
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Har varit sugen på att byta till den diskuterade Metabo 18V maskinen (dock utan 3x vrid tillsatsen) men var och kännde på den... hantaget är for kort och tjockt för mina händer :-|
Får nog bygga på min makita 18V park istället, kanske lära mig köra borrautomaten med !
Vilka andra märken har lite längre smalare handtag på sina maskiner ?
Får nog bygga på min makita 18V park istället, kanske lära mig köra borrautomaten med !
Vilka andra märken har lite längre smalare handtag på sina maskiner ?
Du skalman1, som brukar ha koll på de flesta skruvdragare, är denna bra för priset:
http://www.bauhaus.se/webshop/maskiner/skruvdragare/aeg-bs14c-li142c-skruvdragare.html
AEG BS14C-LI142C
2 batterier 1,4 Ah
för 1395:-
http://www.bauhaus.se/webshop/maskiner/skruvdragare/aeg-bs14c-li142c-skruvdragare.html
AEG BS14C-LI142C
2 batterier 1,4 Ah
för 1395:-
Redigerat:
Ja 4 borde räcka. 
Och din DSAL är faktiskt ett snäpp bättre än AEG:n också.
Jag har bara en nu, en Makita BTD134.
Men funderar på att byta ut den mot ett Hitachi 10,8v kit då jag inte gillar makitan. Dålig balans, dålig känsla i fartreglaget, icke-ergonomiska gummikanter på handtaget m.m.
Hitachi gillar jag.
(och jo, jag är ganska kräsen
)
Och din DSAL är faktiskt ett snäpp bättre än AEG:n också.
Jag har bara en nu, en Makita BTD134.
Men funderar på att byta ut den mot ett Hitachi 10,8v kit då jag inte gillar makitan. Dålig balans, dålig känsla i fartreglaget, icke-ergonomiska gummikanter på handtaget m.m.
Hitachi gillar jag.
(och jo, jag är ganska kräsen
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 264 inlägg
Jag har USA varianten av 134:an och jag måste säga att jag är mycket nöjd med min! Älskar det korta huset och den mjuka gången från BL motorn.
Är man en sucker för skön känsla i gasfingret skall man INTE prova en Festool CXS. Helt fantastisk maskin att ha för montage!
Skall ta och gå igenom parken av skruvdragare jag samlat på mig och sälja av några. 10,8v DeWalten och en AEG 10,8v ligger klart löst.
Är man en sucker för skön känsla i gasfingret skall man INTE prova en Festool CXS. Helt fantastisk maskin att ha för montage!
Skall ta och gå igenom parken av skruvdragare jag samlat på mig och sälja av några. 10,8v DeWalten och en AEG 10,8v ligger klart löst.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 264 inlägg
:blushing: Helt rätt. Kollade bara på bilder och då den har knapparna för batteri indikering trodde jag att det var den med BL motor då den har kraftreglering i samma knappar som batteri indikeringen. 145 ser ut att vara motsvarande då 146 inte har BL motor vad jag kan se.
http://www.toolstop.co.uk/makita-bt...rdless-impact-driver-2-x-3ah-batteries-p16345
http://www.toolstop.co.uk/makita-bt...rdless-impact-driver-2-x-3ah-batteries-p16345
Självbyggare
· Stockholm
· 10 264 inlägg
Fått hem ett erbjudande om Hitachi DS14DSFL för 1495kr. Är det ett bra köp?
En sådan. 34Nm känns lite klent kanske?
http://www.supermix.se/cgi-bin/catalog/product_info.php/products_id/23342
En sådan. 34Nm känns lite klent kanske?
http://www.supermix.se/cgi-bin/catalog/product_info.php/products_id/23342
Hitachi DS14DSFL är Hitachis lågbudget modell, med klen motor och plastdrev.
Har en i jobbet till att borra med någon gång ibland och den funkar men den har inte den robusta känslan som övriga Hitachi maskinerna har.
Dock är den i mitt tycke bättre än Ryobi, grön bosch och liknande maskiner.
Aeg:s skruvdragare är dock bättre än just denna hitachi modell.
Har en i jobbet till att borra med någon gång ibland och den funkar men den har inte den robusta känslan som övriga Hitachi maskinerna har.
Dock är den i mitt tycke bättre än Ryobi, grön bosch och liknande maskiner.
Aeg:s skruvdragare är dock bättre än just denna hitachi modell.