Hej.
Börjar planera för rördragning. Huset har murad bottenvåning i leca och entréplan i trä.
Skulle vilja ha synliga rör i bottenvåningen, det kommer bara vara till tvättmaskinen och kanske en tvätt ho där nere.
Men i entréplan blir det rör i rör, men det är ju en djungel ! Mina önskemål är att kunna dra och fixera rör och allt i 45mm utrymme, har 170 mm bakom men vill helst inte gå igenom där utan hålla mig i 45-skiktet, det måste vara enkelt att montera utan dyra specialverktyg, helst att samma tillverkare har röda o blåa i samma serie och prisvärt, men prio på bra kvalitet.(röda o blåa inte så noga, bara tycker det vart logiskt)
Sen funderar jag på om det skulle vara OK att koppla rir på de synliga i bottenplan , och låta skyddsröret uppifrån sluta i liv med taket i bottenplan med nån snygg manchett ? De rummen detta i såfall skulle blir så är vårutrymme. Är det OK ? Då slipper jag ju fördelningsskåp där nere eller hur ?
(Kanske ska lägga till att jag har svårt att läsa längre texter, efter nån form av stressrelaterat tillstånd för några år sen, annars hade jag lusläst ex. säkert vatten)