N
Hej.
Börjar planera för rördragning. Huset har murad bottenvåning i leca och entréplan i trä.
Skulle vilja ha synliga rör i bottenvåningen, det kommer bara vara till tvättmaskinen och kanske en tvätt ho där nere.
Men i entréplan blir det rör i rör, men det är ju en djungel ! Mina önskemål är att kunna dra och fixera rör och allt i 45mm utrymme, har 170 mm bakom men vill helst inte gå igenom där utan hålla mig i 45-skiktet, det måste vara enkelt att montera utan dyra specialverktyg, helst att samma tillverkare har röda o blåa i samma serie och prisvärt, men prio på bra kvalitet.(röda o blåa inte så noga, bara tycker det vart logiskt)

Sen funderar jag på om det skulle vara OK att koppla rir på de synliga i bottenplan , och låta skyddsröret uppifrån sluta i liv med taket i bottenplan med nån snygg manchett ? De rummen detta i såfall skulle blir så är vårutrymme. Är det OK ? Då slipper jag ju fördelningsskåp där nere eller hur ?

(Kanske ska lägga till att jag har svårt att läsa längre texter, efter nån form av stressrelaterat tillstånd för några år sen, annars hade jag lusläst ex. säkert vatten)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.