7 935 läst ·
24 svar
8k läst
24 svar
Rekommendation blå Bosch vinkelslip
Jag har den minsta bosch blå som jag är supernöjd med Bosch GWS 7-125
lätt o smidig när man håller på med bilen eller nått annat i garaget.
Använde den även att kapa kakelplattor med när jag byggde badrummet o då vart den extremt dammig men det var bara o blåsa av.
Jämfört med biltema vinkelslipen jag har så är den en dröm
Men köra större grejer som att kapa många stenplattor med den då är den för liten.
( har även kapat några st trädgårds stenar utan problem med dammet som blev)
Men håller med om att skippa 115 o satsa på 125 som minsta maskin då det är mera vanligt o sen en större maskin för dom grövre grejerna
Är nöjd med Blåa bosch men skulle jag testa nått annat märke så skulle jag nog testa makita
lätt o smidig när man håller på med bilen eller nått annat i garaget.
Använde den även att kapa kakelplattor med när jag byggde badrummet o då vart den extremt dammig men det var bara o blåsa av.
Jämfört med biltema vinkelslipen jag har så är den en dröm
Men köra större grejer som att kapa många stenplattor med den då är den för liten.
( har även kapat några st trädgårds stenar utan problem med dammet som blev)
Men håller med om att skippa 115 o satsa på 125 som minsta maskin då det är mera vanligt o sen en större maskin för dom grövre grejerna
Är nöjd med Blåa bosch men skulle jag testa nått annat märke så skulle jag nog testa makita
Blir GWS 12-125 vilket är den minsta 125an de har med variabel hastighet. 140 Euro på Amazon.
Snabb fråga, om jag ska beställa en bra klinga för tegelpannor samtidigt, kan Boschs egna diamantklinga "Best for Concrete" vara lämplig då? (Även om bilden faktiskt visar diameter 230mm)
Snabb fråga, om jag ska beställa en bra klinga för tegelpannor samtidigt, kan Boschs egna diamantklinga "Best for Concrete" vara lämplig då? (Även om bilden faktiskt visar diameter 230mm)
Redigerat:
För att kapa lite betongtakpannor klarar du dig med allra enklaste billigaste diamantklingan.
Jag köpte ett set med tre 115 klingor (blev så, fast jag har en 125mm vinkelslip
) på silvans avslutningsrea. Gav väl en 50-70 spänn något.
Jag är fortfarande på första klingan, då har jag kapat betongtakpannor, klinker och kakel-plattor, betongplintar, slipat ner lite betong i tvättstugan före plattläggning. Och grannen lånade för att kapa några löpmeter marksten.
Men nu är första klingan ganska slut, faktiskt. Bara två kvar då ..
Det är en klinga typ denna, och ingen bättre kvalla, tvärtom ...
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...deller/diamantkapskivor/diamantklinga-016155/
Jag köpte ett set med tre 115 klingor (blev så, fast jag har en 125mm vinkelslip
Jag är fortfarande på första klingan, då har jag kapat betongtakpannor, klinker och kakel-plattor, betongplintar, slipat ner lite betong i tvättstugan före plattläggning. Och grannen lånade för att kapa några löpmeter marksten.
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...deller/diamantkapskivor/diamantklinga-016155/
Varför väljer du att köpa denna från Amazon när den är billigare i Sverige?Johan_A_M skrev:
Tänk på att maskinen inte tål damm så du kan inte slipa eller kapa saker som dammar
Bara namnet "Dronco" i sig gör den värd att köpaMikael_L skrev:För att kapa lite betongtakpannor klarar du dig med allra enklaste billigaste diamantklingan.
Jag köpte ett set med tre 115 klingor (blev så, fast jag har en 125mm vinkelslip) på silvans avslutningsrea. Gav väl en 50-70 spänn något.
[länk]
Hmm, har inte hittat den under 1800? Köpte CIE och inte CI för att jag ville ha variabelhastigheten, var kanske inte så tydlig i mitt inlägg om vad det blev.TuXy skrev:
Nej jag har läst din tråd och det är verkligen ett både ytterst konstigt och korkat handläggande av ÅF och mäjligen också av Bosch! Jag chansar dock, har hört så mycket gott om då blå sliparna annars. Har jag fel och den dammar igen direkt och Bosch säger nej till garantiärendet så ska jag äta upp min sågklinga med kniv och gaffel, det är nästan ett löfte
Gammal tråd men hittar ingen som passar bättre för min fråga.
Fick en GWS 7-125 i julklapp och det var en oljefläck på insidan av kartongen precis där kartongen möter växelhuset. Fick även torka bort lite överflödig olja runt växelhuset - är detta normalt eller bör jag byta maskinen?
Fick en GWS 7-125 i julklapp och det var en oljefläck på insidan av kartongen precis där kartongen möter växelhuset. Fick även torka bort lite överflödig olja runt växelhuset - är detta normalt eller bör jag byta maskinen?
Klicka här för att svara