1 054 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Rekommendation av bordsåg.
Det här har varit uppe förut på detta forum.
Dock är mina krav lite annorlunda.
Jag har en liten bordsåg som klarar 70 mm.
Detta är i det klenaste laget. Vill gärna ha något som fixar 125 mm i ett enda snitt. Finns några tankar på vad som är bra och om det finns något som kan hålla ned budgeten under 20 k?
Förslag?
Dock är mina krav lite annorlunda.
Jag har en liten bordsåg som klarar 70 mm.
Detta är i det klenaste laget. Vill gärna ha något som fixar 125 mm i ett enda snitt. Finns några tankar på vad som är bra och om det finns något som kan hålla ned budgeten under 20 k?
Förslag?
Då och då kan man komma över begagnade Gjerdesågar för pengen du pratar om. Den vanligaste (1603) klarar 148 mm.
Ny så får du nästan tredubbla din budget. Men är det ej bråttom så skulle jag hållit utkik och försökt komma över en bättre begagnad.
Ny så får du nästan tredubbla din budget. Men är det ej bråttom så skulle jag hållit utkik och försökt komma över en bättre begagnad.
Tack för input. Jo jag är medveten om priserna på nytt. Det behöver inte klara jättegrovt men då jag har mycket virke grovsågat i 125x125 så skulle det vara trevligt med något som inte innebär att man måste låna sågen som vi är tre personer om för att såga något som inte är ett projekt. Det händer ju trots allt att man bara behöver tre eller fyra brädor eller reglar emellanåt.
Om virket är långt (och tungt) behöver man ju nästan rullbord också. Alternativet är Logosol timmerjigg (https://www.logosol.se/store/timberjig-minisagverk.html?price_tax_display=2) för att grovklyva om det inte är så ofta. Tar ju betydligt mindre plats.
Klicka här för att svara