Vi har beställt tackvård med Förbehandling och tackbehandling till fast priset. Tyvärr allt Var muntlig, vi har inte offert eller avtal, bara fakturan. Resultat var förskräckligt. Mossan på tacket är kvar, när vi påpekade att täcket är inte rent, tackvårdare sade "att vi har lagt behandlingen efter ett år mössa försvinner". Kan inte acceptera sådant slarv. Går det reklamera utan avtal, bara med fakturan i grunden? Vad kan man göra annars i den situationen?
417 läst · 5 svar
417 läst
5 svar
Reklamation tackvård
-
-
2 jun 2020 16:41 #2
Ja det går att reklamera.
Lite ot men tycker ändå det hör hit, vad skulle göras? Är det behandling med algmedel så har firman rätt att mossan försvinner. Är det ytbehandling efter mossborttagning har ni rätt.- Laddar…
-
2 jun 2020 16:55 #3
-
2 jun 2020 17:10 #4
Du måste reklamera ganska direkt (2 månader) efter att du sett ett problem. Du har 3 års reklamationsrätt.
Läs mer på Hallå Konsument. https://www.hallakonsument.se/klaga...konsument/reklamera-fel-pa-vara-eller-tjanst/
vad skulle dom göra? Om du är osäker så har du nog tyvärr väldigt små möjligheter att reklamera något. Blir fundersam eftersom du skriver förbehandling och behandling.
Om det är behandling med algmedel så borde den mesta mossan tagits bort manuellt för att sen behandla taket. Resterande mossa faller bort inom något år om korrekt gjort.- Laddar…
-
2 jun 2020 17:57 #5
av mossan kvar. I fakturan står det förbehandling och tackbehandling. Vi aldrig pratade om algmedel eller liknande, jag visste inte vilka medel finns, trodde att de ska städa bort allt och ska lägga något medel för att förebygga nya påväxt. Tack så jätte mycket för länken! Ska reklamera, vi får se hur det blir.Redigerat 2 jun 2020 18:03 -