Byggahus.se

Reklamation mot Beijer?

1. Vildebill
    Medlem · 73 inlägg

Vildebill

Medlem
    Hej!
    Köpte allt virke som behövdes för ett altanbygge jun 2019 av beijer. Blev av deras säljare på plats rekommenderad camo marksman och C4 skruv vid förfrågan om lämplig infästning. Eftersom jag bor inland och inte i ett kustnära klimat lät det vettigt

Ett år senare har jag fått skålformationer plus att brädor släppt där den dolda camo infästningen antagligen inte kunnat stå emot virkets rörelser

Efter att ha ringt kärnsund (grossisten för hårdträet) och skickat bilder hänvisar de till att C4 använts och att rostfri A4 ska användas till trallen. Dessutom är de inte hundra på att dold infästning fungerar!

Har reklamerat detta till beijer och ställt krav på rätt skruv, byte av brädor som behövs + timkostnaden för att åtgärda problemet men fått nej. Enligt beijer har deras säljare nu längre inte rekommenderat C4 alls vilket skapar en ord mot ord situation

Vad hade ni gjort? Ska man bita i det sura äpplet och inse man blivit lurad?

Mvh en ilsken bitter typ!

• Laddar…
  2. S
    Medlem · 216 inlägg
    Det är nog tyvärr inte så mycket att göra tycker jag.
    ARN är väl den lämpligaste instans att ta det vidare med, men jag fick upp följande citat när jag googlade:
    "– När uppgift står mot uppgift är det ofta omöjligt att handlägga ärendet och avgöra tvisten i Allmänna reklamationsnämndens förenklade rutin, säger Sverker Thorslund."

Möjligen "sänka kraven" mot Beijer och hoppas de kan göra upp i godo.

3. P
    Medlem · Linköping · 344 inlägg

Per_Eriksson

Medlem
    Med deras egna ord, du är i egenskap av privatkund en.....IDIOT....

Handla helt enkelt aldrig något mer från dom utan spendera dina pengar på andra ställen i framtiden.

• Laddar…
  4. C
    Medlem · 6 inlägg

chrander

Medlem
    Tråkigt med din trall. Vilken typ av trallmaterial är det som använts?

5. Vildebill
    Medlem · 73 inlägg

Vildebill

Medlem
    Hej! Köpte bangkirai, vilket är fruktansvärt trist då den kostade en hel del!

Är osäker på hur detta ska lösas ens, kan man ev dra i rätt skruv och lösa med plugg? Just för att slippa dra ur all skruv till att börja med och försänka på nytt i regelverket

6. C
    Medlem · 6 inlägg

chrander

Medlem
    Skulle det fungera att köra i camo syrafast rostfritt så som det ska vara eller är trallvirket för deformerat? I så fall skulle du kunna kompletteringsskruva utan att ta bort den gamla skruven. Du får då en till skruv någon mm från den gamla.

7. nikasp
    Husägare · Sollentuna · 2 778 inlägg

nikasp

Husägare
    Jag gillar Beijer utom priserna, har 10% via Villaägarna vilket är rena hånet då det ändå blir klart dyrare än hos de vanliga Bauhaus, K-Rauta osv. Råkade ut för en lite trist sak så har inte handlat särskilt mycket där på ett tag. Köpte dyra hantverkarbrallor och de var felmärkta så jag fick lite bättre pris samt Villaägarnas 10% på det. Ångrade mig på strl och fick beställa hem annan strl. Triumferande skulle jag få betala typ 250 spänn mer för byte till annan strl och hon såg riktigt nöjd ut. Hon nekade det bättre priset men hade även plockat bort 10% och såg klart besviken ut när hon fick dra av det ändå. Är ju bara en anställd med dålig dag eller attityd men då kände jag mig så jäkla oönskad som privatkund. Har handlat lite skruv där på senaste men åker hellre 8 km längre till Bauhaus sen dess.

8. Vildebill
    Medlem · 73 inlägg

Vildebill

Medlem
    Jag tror det ska gå att kompletteringsskruva då jag upptäckt det relativt snabbt och de brädor som rest sig gjort det pga att skruven släppt till, möjligen två enstaka brädor på 4m på sin höjd men är inte helt hundra dock

Pistolskott inträffade i vintras och nu förstår jag varför, måste varit de tillfällen då trärörelserna smällt av skruv

9. C
    Medlem · 6 inlägg

chrander

Medlem
    Jag hade i så fall kompletteringsskruvat med Camos A4-skruv som är det rekommenderade på Bangkirai. Kör du med Camo på kompletteringen så behöver du inte plugga eller liknande. I och med att det är dold infästning så bör det bli ok med dubbla skruv.

10. B
    Medlem · 134 inlägg

Bonzo2000

Medlem
    Wtf?! Har man 10% rabatt som medlem i Villaägarna? Det hade jag missat helt och jag har köpt material för drygt 20k från Beijer de senaste två månaderna.

Där får man för att man inte läser på om alla fördelar med alla medlemskap man har överallt. :mad:

• Laddar…
  11. T
    Medlem · 1 486 inlägg
    Bli inte för arg, chansen är rätt stor att din butik hävdar att det inte gäller för 95% av produkterna du köper. Så gjorde i alla fall min butik, kategori efter kategori försvann.

• Laddar…
  12. B
    Medlem · 134 inlägg

Bonzo2000

Medlem
    Det verkar ju smidigt att man, som avtalspartner till Villaägarna, kan justera villkoren som man själv vill. På så sätt är det ju helt riskfritt att erbjuda förmåner. :rolleyes:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.