Först vill jag säga att jag inte i nuläget vill hänga ut inblandade företag, men jag har ett problem.
2016 investerades i huset. Investeringen bestod i en teknisk produkt samt installation. Totalt 60 000 kr där fördelningen mellan produkt och installation var ungefär lika stora delar. Sedan dess har den tekniska produkten strulat. Återkommande har centrala delar i produkten gått sönder och ersatts. Någon gång har jag betalat för arbete men annars har både leverantör av produkt och installationsfirma ställt upp mycket bra. Men när det nu hände ännu en gång börjar jag tappa tålamodet, de har haft hur många chanser som helst att reparera vad som orsakat felet.
Det har alltså krävts byte av väsentliga delar: 2017, två gånger 2020, 2021, 2023 och nu 2025.
Jag inser ju att min sits varit lättare om jag agerat skarpare i ett tidigare skede men jag har hela tiden trott att problemen var åtgärdade… ända tills de återkom ännu en gång. Så min fråga är; har jag något case? Kan jag hävda fel i produkten som de trots att åtgärder gjorts? Grundfelet tycks ju inte vara åtgärdat.
Felaktiga installationer kan man reklamera i upp till 10 år, men hur vet jag om installationen är felaktig?
Garantin på den tekniska produkten är 3 år.