Jag tror att klamrarna håller fast själva skyddet, och att man kan lätta på dem när man sotar.
 
Tror vi har varit spekulanter på ditt Dragontorp TorpSara! Det här måste ha varit för ca tre år sedan. Vi stod i valet och kvalet om vi skulle bygga ut vårt befintliga hus eller köpa nytt och kollade bla på dragontorpet. Visst är var det väl det huset där torpet var utbyggt med en del på baksidan med knapp ståhöjd på övervåningen och med en liten pool på baksidan?
 
Det stämmer bra det! :-D Vad kul! Det är inte vi som bor där nu, utan en nära granne. Vi bor i ett mindre torp som var till salu lite senare, men i samma område!
 
Gillar den här varianten som jag hittat frekvent på vykort från Stockholm från slutet av 1800-talet.


Magnus
 
  • skorstensfrlngare.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.