2 854 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Regnar och jag är inte klar med isoleringen.
Hej!
Jag dränerade och isolerade i helgen, men hann inte klart med isoleringen (pordrän).
Det jag har gjort är.
Det jag har kvar är
1. Gå ut i regnet och sätta upp de 10% som är kvar och spänna upp filterduken och sätt fast täcklisterna (utan att trycka dit silikonet antar jag). Fylla på med lite makadam, men vänta tills det har torkat upp och sätta dit silikonet och fylla igen diket efter det.
2. Gör ingenting tills det torkat och gör resten då.
3. Det är kört jag kommer förevigt ha ett fuktigt hus. Riv ner allt och börja om (tror och hoppas dock inte på denna)
Jag dränerade och isolerade i helgen, men hann inte klart med isoleringen (pordrän).
Det jag har gjort är.
- Målat sulan med flytmembran
- Lagt fiberduk
- Fyllt på med lite makadam
- Lagt dräneringsrör
- Satt upp 90% av isoleringen (Inte lagt på täcklisterna)
Det jag har kvar är
- Sätta upp resten av isoleringen
- Fästa upp filterduken (som i princip ligger på marken nu
- Lägga dit täcklisterna och täta med silicon
- Lägga på mer makadam och sen fylla igen.
1. Gå ut i regnet och sätta upp de 10% som är kvar och spänna upp filterduken och sätt fast täcklisterna (utan att trycka dit silikonet antar jag). Fylla på med lite makadam, men vänta tills det har torkat upp och sätta dit silikonet och fylla igen diket efter det.
2. Gör ingenting tills det torkat och gör resten då.
3. Det är kört jag kommer förevigt ha ett fuktigt hus. Riv ner allt och börja om (tror och hoppas dock inte på denna)
Viktigast, som jag ser det, är väl att dräneringens-rören är täckta med makadam och duk så du inte får in/på jord/lera i dessa så att det täpper åt hålen.
Det är bara att fortsätta! På med resterade isolering, dit med duken, återfyll och montera listerna - Silicon och toppdress av makadam kan vänta som jag ser det.
Det finns inget dåligt väder - Bara dåliga kläder!
Det är bara att fortsätta! På med resterade isolering, dit med duken, återfyll och montera listerna - Silicon och toppdress av makadam kan vänta som jag ser det.
Det finns inget dåligt väder - Bara dåliga kläder!
Ringde till pordrän.
De sa att det var ingen fara på taket, och att jag skulle sätta upp allt som vanligt. Är det mycket sand som hamnat på fel sida om fiberduken skulle jag slå bort det, men om det bara var lite var det ingen fara. Silikonet skulle nog få lite svårt att fästa om det inte var tort, så det fick jag nog vänta lite, men var ingen fara med att det kom regn på isoleringen. Det skulle torka ut.
De sa att det var ingen fara på taket, och att jag skulle sätta upp allt som vanligt. Är det mycket sand som hamnat på fel sida om fiberduken skulle jag slå bort det, men om det bara var lite var det ingen fara. Silikonet skulle nog få lite svårt att fästa om det inte var tort, så det fick jag nog vänta lite, men var ingen fara med att det kom regn på isoleringen. Det skulle torka ut.
Klicka här för att svara