Hej!
Jag har vattenburen golvvärme på nedervåningen, och radiatorer på övervåningen.
Termostaterna på både radiatorerna och golvvärmeslingorna är helt öppna, vi brukar styra värmen från värmepumpen (den är inställd på värmeläran).
Problemet: Det är lagom varmt på nedervåningen men lite för kallt på övervåningen.
Jag hittade precis i husets gamla papper hur golvvärmeslingorna bör vara inställda, men undrar om jag tänker rätt:
Om jag stryper golvvärmens slingor enligt tabellen jag hittat lär det ju bli lite kallare där nere, så då måste jag väl höja temperaturen på värmepumpen för att få lika varmt? Då kanske temperaturen blir jämnare uppe/nere, men det måste väl ändå öka kostnaderna, eftersom värmepumpen måste leverera mer värme ut?