2 346 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
reglarna syns igenom
Hej!
Har en vägg som är uppreglad med plåtreglar, sedan är de isolering och spånskivor på dem, det är även tapetserat. Det irriterande problem är att man ser vart reglarna är någonstans, det är liksom buktar ut lite grann just där reglarna är, inte mycket, men de syns, och det ser inge bra ut. Spånskivorna verkar sitta fast i alla fall. Kan man göra något åt detta, dra i några extra skruvar? Tycker de är lite skumt...
Har en vägg som är uppreglad med plåtreglar, sedan är de isolering och spånskivor på dem, det är även tapetserat. Det irriterande problem är att man ser vart reglarna är någonstans, det är liksom buktar ut lite grann just där reglarna är, inte mycket, men de syns, och det ser inge bra ut. Spånskivorna verkar sitta fast i alla fall. Kan man göra något åt detta, dra i några extra skruvar? Tycker de är lite skumt...
Jo de är nog skarverna som är spacklade som syns på reglarna, man känner att de buktar ut lite där om man drar med handen, tycker jag ser formen av en regel på ett ställe ca 4.5cm bred.. annars har nog samtliga skarver spruckit säkert under tapeten, tänkte tapetsera om den väggen om ett tag, går de o slipa ner de där så de inte syns?
heALer skrev:Jo de är nog skarverna som är spacklade som syns på reglarna, man känner att de buktar ut lite där om man drar med handen, tycker jag ser formen av en regel på ett ställe ca 4.5cm bred.. annars har nog samtliga skarver spruckit säkert under tapeten, tänkte tapetsera om den väggen om ett tag, går de o slipa ner de där så de inte syns?
Då hade jag nog hellre satt ny gips typ tunnare renoveringsgis utanpå.
Klicka här för att svara