Diskussionen om liggande plyfa i våtrum är relevant för min del. Någon som vet om det är ok eller inte? Vore smidigt, men vill inte bryta mot bransch- eller byggregler.
Exempelvis fermacell har i sina instruktioner liggande skivor. Det är som sagts tidigare i den här tråden ett helt annat problem om man får fukt i skarvarna på liggande skivor. Då har man läckage. I och med att skivorna är på varma sidan är det ingen risk för kondens från utsidan där. Kondenspunkten bör istället vara någonstans i isoleringen?