Hej,
Tidigare golvreglar låg direkt mot markgruset under förrådet, detta gjorde att reglar mörknade och ruttnade. Se bild1
Nu ska det reglas upp på nytt och isoleras. Om jag förstår det rätt så lägger man ålderbeständig plast på gruset. Sen tänker jag mig att jag sätter en bärlina runt betongsockeln med reglar 45*120. I dessa sätter jag balkskor som reglarna fästs i.
Bild2.
Förrådet är 2,5*3,4m och tänker lägga marksten som stöttar upp golvreglarna på mitten.
Betongsockeln är 15 cm hög men hur gör man med isoleringen, ska man följa exemplet nedan,
Bild3
Och sen lägga isolering på trossbottenskivorna?
Allt kommer bli ganska tajt om man följer bild3, eller finns det andra metoder? Ska jag använda 45*95 istället och använda mer marksten?
Tacksam för tips!
Mvh Joachim
Tidigare golvreglar låg direkt mot markgruset under förrådet, detta gjorde att reglar mörknade och ruttnade. Se bild1
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ska det reglas upp på nytt och isoleras. Om jag förstår det rätt så lägger man ålderbeständig plast på gruset. Sen tänker jag mig att jag sätter en bärlina runt betongsockeln med reglar 45*120. I dessa sätter jag balkskor som reglarna fästs i.
Bild2.
Logga in
Skapa konto
Förrådet är 2,5*3,4m och tänker lägga marksten som stöttar upp golvreglarna på mitten.
Betongsockeln är 15 cm hög men hur gör man med isoleringen, ska man följa exemplet nedan,
Bild3
Logga in
Skapa konto
Och sen lägga isolering på trossbottenskivorna?
Allt kommer bli ganska tajt om man följer bild3, eller finns det andra metoder? Ska jag använda 45*95 istället och använda mer marksten?
Tacksam för tips!
Mvh Joachim
Hej, Jag gjorde följande enligt bilder.Kashew skrev:
//Joachim
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Uppreglat golv oisolerad betongplatta
Grund & Markarbeten -
Regla upp på oisolerad platta.
Frågor och svar om byggnation -
Regla upp och isolera mot murad vägg
Utbyggnad och tillbyggnad -
Oisolerad platta på mark. Uppreglat golv. Tryckimpregnerad syll. Golvvärme ?
Grund & Markarbeten -
Hjälp mig regla upp golv på oisolerad betongplatta
Golv