Hej,
Tidigare golvreglar låg direkt mot markgruset under förrådet, detta gjorde att reglar mörknade och ruttnade. Se bild1
Skadad golvkonstruktion med borttagen isolering och synliga strukturskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu ska det reglas upp på nytt och isoleras. Om jag förstår det rätt så lägger man ålderbeständig plast på gruset. Sen tänker jag mig att jag sätter en bärlina runt betongsockeln med reglar 45*120. I dessa sätter jag balkskor som reglarna fästs i.
Bild2.
Upprivet golv i ett renoveringsprojekt med synlig grusgrund, betongblock och skottkärra.
Skapa konto

Förrådet är 2,5*3,4m och tänker lägga marksten som stöttar upp golvreglarna på mitten.
Betongsockeln är 15 cm hög men hur gör man med isoleringen, ska man följa exemplet nedan,
Bild3
3D-modell av en träbjälke med inskription och gult markeringsverktyg.
Skapa konto

Och sen lägga isolering på trossbottenskivorna?

Allt kommer bli ganska tajt om man följer bild3, eller finns det andra metoder? Ska jag använda 45*95 istället och använda mer marksten?

Tacksam för tips!
Mvh Joachim

Tjena, dokumenterade du processen? Jag kommer att behöva göra liknande snart

Kashew Kashew skrev:
Tjena, dokumenterade du processen? Jag kommer att behöva göra liknande snart
Hej, Jag gjorde följande enligt bilder.
//Joachim

• Ett tomt rum under renovering med grusgolv, tegelstenar och verktyg på en hylla.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats med träreglar på marken, isoleringsrullar, verktyg och oavslutad konstruktion inomhus.
    Skapa konto
  • Träregelverk på golvet i rum under konstruktion eller renovering. Transparent plast och verktyg syns också.
    Skapa konto
  • Ombyggnation av ett rum, träbjälkar för nytt golv, verktyg syns, ofärdigt byggprojekt.
    Skapa konto
Det där ser riktigt bra ut. Finns det ngn öppning för luften under isoleringen att in/ut?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.