Någon som har en bild på hur man kan regla upp innerväggarna på ett bjälklag utan att lägga golvspån först?

Planen är att lägga glespanel och golvvärmeplåtar men då skulle jag vilja lägga ett rum i taget, mest för att slangen vänder under glesen. Om man först hade lagt ett spånskivegolv vore det ju lätt att regla väggarna men hur brukar man göra annars? Är normalhändig, dock ingen snickare, så bilder på hur man brukar göra uppskattas.

Hoppas ni förstår vad jag är ute efter. Annars ska jag försöka fötydliga mig. Det handlar förstås om basala snickarkunskaper...:)

Beror på hur bjälklaget ser ut och hur du ska ha väggen.

Det är om väggen ska gå parallellt med golvbjälken. Ska man kortla upp och lägga en 45x170 på och sedan bygga inner väggen? Funderar på att lägga golvärme på gles och då kändes det rätt att bygga väggarna först. Innan dess var jag inne på vattenelement och då hade jag tänkt lägga golvspån först.

Jag har gles och golvspån, det var rejält mycket enklare att sätta dit först utan innerväggar.
Annars får man ju kortla väldigt mycket.

Ok. Tänkte att man måste kortla där slangen vänder, antingen om den går under glesen eller som stöd om man sågar av glesen i böjen? Hur tjock gles har du och villet golvspån? Kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för golvvärme eller element... Men ni är nöjda?

Tack för svaren!

Jag ser fördelen med att lägga hela golvet med gles först men hur löste nu själva slangutrullningen sedan? Tänkte mest på vändningarna. Om man sedan skulle kunna lägga en ram av gles måste man väl ändå kortla under den sträckan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.