8 237 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
Regla för skjutdörr vid snedtak
För att få fästregel för skjutdörrar i snedtaket, lutning 35 grader, undrar jag om det kan fungera med ett antal kilar i taket som man sedan fäster en regel mot.
Alternativet är ju att klyva en hel regel med rätt vinkel, 55 grader, och smälla upp.
Vilket är lättast? Hur hade ni gjort? Jag får för mig att svårigheten är att få regeln i våg och det är kanske lättare att väga av med en hel regel?
Alternativet är ju att klyva en hel regel med rätt vinkel, 55 grader, och smälla upp.
Vilket är lättast? Hur hade ni gjort? Jag får för mig att svårigheten är att få regeln i våg och det är kanske lättare att väga av med en hel regel?
Som du själv föreslår klyv en regel och skruva den i glespanelen, använd en enkel laser så blir det rakt och fint. Har du inte köpt dörrarna redan så är det klokast att vänta med det till du vet exakta höjd måttet.
Det där såg väldigt bra ut. Tack för tipset, ska kolla vidare på det.tobben87 skrev:
Klicka här för att svara
