Vår hall på 6 kvm har nylagt träbjälklag reglat 60 cc.
På detta 22mm spånskivor.

Kan jag lägga klinker direkt på nu, eller gipsar jag innan? Isånafall, ska det vara en 13mm eller dubbla?

 
Golvgips och mycket skruv. Det lägger nästan alltid polaren som är kakelsättare. Försök all lägga kortsideskarvarna så de ligger där reglarna ligger.
Den är 13mm.
 
BKR föreskriver böjstyvhet minst motsvarande 22mm spån på cc30, och då skall spånen vara limmad och skruvad.

Jag föreslår att ett lager golvgips läggs ovanpå spånskivan (som är ordentligt skruvad i bjälkarna) och att golvgipsen hellimmas på spånskivan. Skruvarna kan du strunta i om du hellimmar, det sitter som berget ändå.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.