2 148 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Regeringen vill göra det lättare att bygga strandnära
På konsumentens sida
· 3 630 inlägg
Förslag ska tas fram för att göra det enklare att få lov att bygga nära vatten.
Du kan läsa artikeln här: Regeringen vill göra det lättare att bygga strandnära
Du kan läsa artikeln här: Regeringen vill göra det lättare att bygga strandnära
När jag var en liten pöjk så metade jag ofta vid en sjö här hemma, idag kan jag inte det för alla villor med sjötomt.
Visst vill jag ha en villa med sjötomt, men det i sin tur tar bort möjligheten för många att utnyttja sjön.
Visst vill jag ha en villa med sjötomt, men det i sin tur tar bort möjligheten för många att utnyttja sjön.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Det beror på vilken del av strandskyddet det avser! Avser det att rikingar kan köpa stränder och göra de till privata tomter skulle jag känna att det är dåligt.Fario skrev:
Men ger det möjlighet till att fastighetsägare i typ Småland kan bygga altan eller garage på sin tomt även om deras hus ligger 100 meter från en bäck kan jag tycka det är bra!
Kan man inte vara rik i Småland? Kan man inte vara rik och vilja bygga altan eller garage på sin tomt 100 meter från en bäck i andra delar av landet?Ossian K Olsson skrev:
Det beror på vilken del av strandskyddet det avser! Avser det att rikingar kan köpa stränder och göra de till privata tomter skulle jag känna att det är dåligt.
Men ger det möjlighet till att fastighetsägare i typ Småland kan bygga altan eller garage på sin tomt även om deras hus ligger 100 meter från en bäck kan jag tycka det är bra!
Fast nu är det nog mindre smart att bygga nära med ökande regn..Ossian K Olsson skrev:
Det beror på vilken del av strandskyddet det avser! Avser det att rikingar kan köpa stränder och göra de till privata tomter skulle jag känna att det är dåligt.
Klicka här för att svara