useless useless skrev:
Vart får man tag på den valutan? Jag skulle vilja ha ett par tusen kWh att betala min elräkning med.
Som sagt bara lite sabb anteckningar. Reservation för slavfel som tex missat att skriva kr efter 6000 ;)

Det var inte dina anteckningar jag hade synpunkter på, utan att regeringen tycker att de med "kostnaden 2000 kWh" ska ha högst bidrag.
Man missar ju målet helt om man bara tittar på förbrukningen och inte den faktiska kostnaden.

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det var inte dina anteckningar jag hade synpunkter på, utan att regeringen tycker att de med "kostnaden 2000 kWh" ska ha högst bidrag.
Man missar ju målet helt om man bara tittar på förbrukningen och inte den faktiska kostnaden.
Ah!

Egen syn på det
"Du måste förstå att de är ju bara riksdags-politiker. Deras största kompetens är "hur man hugger sina motståndare i ryggen" tätt följt av kompetensen "svåger-politik"
Detta med att ha fakta rätt, att förstå att kWh inte är samma som kwh eller ens kronor ... nja det är väl lika högt på kompetenslistan som att man inte ska mygla till sig ersättningar.
:devilish:

• Gilla
  • Haha
OramaC och 3 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Ah!

Egen syn på det
"Du måste förstå att de är ju bara riksdags-politiker. Deras största kompetens är "hur man hugger sina motståndare i ryggen" tätt följt av kompetensen "svåger-politik"
Detta med att ha fakta rätt, att förstå att kWh inte är samma som kwh eller ens kronor ... nja det är väl lika högt på kompetenslistan som att man inte ska mygla till sig ersättningar.
:devilish:
Så sant :)

Vi hade en energiminister (Birgitta Dahl) en gång. Hon kunde omöjligen skilja på effekt och energi.

• Ledsen
  • Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Det är ganska många, inte minst här på forumet, som saknar den förmågan.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Boilerplate4U
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är expressen och TT som inte fattat.
Med reservation för att man inte redan rättat innehållet har även SvD gjort samma blunder.

Nu har jag inte haft möjlighet att läsa ikapp tråden men är tanken att det är per hushåll eller per fastighet som ersättning utgår? Finns det en begränsning för tex det som är klassat som fritidshus? Känns ju lite orimligt om man kan skulle ha hög förbrukning i villa + fritidshus och skulle få dubbel kompensation.

• Gilla
Boilerplate4U och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Nu har jag inte haft möjlighet att läsa ikapp tråden men är tanken att det är per hushåll eller per fastighet som ersättning utgår? Finns det en begränsning för tex det som är klassat som fritidshus? Känns ju lite orimligt om man kan skulle ha hög förbrukning i villa + fritidshus och skulle få dubbel kompensation.

oooh nice frågeställning.
Den har inte varit uppe öht .

Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Och då undrar man också varför media inte ställt den mycket vitala frågan!?
E Enial skrev:
Det är en ännu okänd trappa mellan 0-2000kwh.
Precis. Man undrar också varför ingen ställde frågan ”Hur kan en pressträff rörande 6 miljarder vara så förbannat otydlig?”

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
M Mandalorian skrev:
Precis. Man undrar också varför ingen ställde frågan ”Hur kan en pressträff vara så förbannat otydlig?”
Förslag till svar: Val år och man vill inte verka sämre än Moderaterna???

• Haha
  • Gilla
Satsuki och 1 till
  • Laddar…
J
Har det framkommit i tråden vad egentligen reglerna är? Jag förbrukade 2048kWh i december. Drog jag vinstlott i S lotteriet eller inte?

P para skrev:
örjar trappan vid noll blir det ju mest rättvist.
1kr i bidrag per förbrukad kWh upp till 2000kWh
Va bra! Då går jag plus!
Tack alla skattebetalare för att jag får gratis el!
Är det verkligen det skatten ska gå till?

J JohanLun skrev:
Har det framkommit i tråden vad egentligen reglerna är? Jag förbrukade 2048kWh i december. Drog jag vinstlott i S lotteriet eller inte?
Det är ingen som vet ännu. Vet regeringen ens själva är frågan?
De kunde lika gärna hållt käften tills dess att ett mer förfinat förslag fanns på plats. Pinsamt otydligt och oigenomtänkt.

• Gilla
  • Älska
Screew och 2 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
oooh nice frågeställning.
Den har inte varit uppe öht .
Det rimliga är ju att det är per elabonnemang. Elbolagen har ju ingen rimlig möjlighet att kontrollera om du är skriven på adressen.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Som det ser ut just nu så fick du en vinstlott i S lotteriet
Men det finns inget färdigt förslag som är satt, så det kan ändras

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.