121 328 läst ·
958 svar
121k läst
958 svar
Regeringen håller pressträff om elpriser kl 8:15
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Och dessutom gör sig beroende av rysk gas i ett läge när Putin spänner musklerna och ställer ultimatum…..pacman42 skrev:
Kan du ange tidpunkter på det tack?K Nils Andersson1 skrev:Jag lyssnade live på vad de sa. De sa "De som har en förbrukning ÖVER 2000 KWh per månad kan få bidraget. "
Och bidraget är max 2000 kr per månad och max 6000 kr totalt."
De hade inte funderat på något annat.
En reporter ställde då frågan "Ska de som förbrukat mindre än 2000 kwh kunna få något bidra?"
Svaret blev från ministrarna att det hade de inte funderat eller tänkt på.
Så allt som står om annat är helt klart en efterhandskonstruktion.
ty jag har återigen sett/lyssnat igenom det och hittar det inte någon stans
När gjorde han det emot Europa?KristinaRT skrev:
Han säljer däremot ca 75% av sin gas till Asien..
Och Belgien med Sverige och några fler krävde miljötillstånd för nordstream 2..vilket en utredning pågår om...
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Tja, flertalet länder i Europa inkl Tyskland är ju med i Nato, så alla hot och ultimatum riktade mot Nato riktas ju även mot Tyskland. Är det en bra idé att bli mer beroende av Ryssland då? Om Ryssland drar åt gaskranarna blir det problem. På många plan….Maskintok skrev:
Det var här jag lyssnadeM MrDizzy skrev:
Nja jag skulle inte lägga många ägg i den korgen som Nato sitter i..KristinaRT skrev:
Men visst ska man ha respekt för Ryssland.
Dock är Putin en duktig förhandlare och affärsman.. Så nja han tänker längre än att hota med krig..
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Maskintok skrev:
”Biogas består liksom naturgas till största delen av metan. De båda gaserna är därför i de flesta sammanhang utbytbara”
https://www.energigas.se/fakta-om-gas/naturgas/vad-ar-naturgas/
Naturgas släpper ut CO2 vid förbränning, precis som alla andra fossila bränslen. Det innehåller förstås inte CO2 eftersom det bildas vid förbränningen.Maskintok skrev:
Metan släpps inte ut vid korrekt förbränning.
https://www.naturvardsverket.se/amn...mraden/klimatet-och-energin/fossila-branslen/
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 521 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 521 inlägg