121 328 läst ·
958 svar
121k läst
958 svar
Regeringen håller pressträff om elpriser kl 8:15
Det var inte dina anteckningar jag hade synpunkter på, utan att regeringen tycker att de med "kostnaden 2000 kWh" ska ha högst bidrag.
Man missar ju målet helt om man bara tittar på förbrukningen och inte den faktiska kostnaden.
Man missar ju målet helt om man bara tittar på förbrukningen och inte den faktiska kostnaden.
Ah!useless skrev:
Egen syn på det
"Du måste förstå att de är ju bara riksdags-politiker. Deras största kompetens är "hur man hugger sina motståndare i ryggen" tätt följt av kompetensen "svåger-politik"
Detta med att ha fakta rätt, att förstå att kWh inte är samma som kwh eller ens kronor ... nja det är väl lika högt på kompetenslistan som att man inte ska mygla till sig ersättningar.
Så santM MrDizzy skrev:Ah!
Egen syn på det
"Du måste förstå att de är ju bara riksdags-politiker. Deras största kompetens är "hur man hugger sina motståndare i ryggen" tätt följt av kompetensen "svåger-politik"
Detta med att ha fakta rätt, att förstå att kWh inte är samma som kwh eller ens kronor ... nja det är väl lika högt på kompetenslistan som att man inte ska mygla till sig ersättningar.
![]()
Vi hade en energiminister (Birgitta Dahl) en gång. Hon kunde omöjligen skilja på effekt och energi.
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Nu har jag inte haft möjlighet att läsa ikapp tråden men är tanken att det är per hushåll eller per fastighet som ersättning utgår? Finns det en begränsning för tex det som är klassat som fritidshus? Känns ju lite orimligt om man kan skulle ha hög förbrukning i villa + fritidshus och skulle få dubbel kompensation.
M Myckling skrev:Nu har jag inte haft möjlighet att läsa ikapp tråden men är tanken att det är per hushåll eller per fastighet som ersättning utgår? Finns det en begränsning för tex det som är klassat som fritidshus? Känns ju lite orimligt om man kan skulle ha hög förbrukning i villa + fritidshus och skulle få dubbel kompensation.
oooh nice frågeställning.
Den har inte varit uppe öht .
Det är ingen som vet ännu. Vet regeringen ens själva är frågan?J JohanLun skrev:
De kunde lika gärna hållt käften tills dess att ett mer förfinat förslag fanns på plats. Pinsamt otydligt och oigenomtänkt.