Tänkte regla upp en en källarvägg.

Vad kan man använda om 45x45 är för stort?
Finns det andra alternativ eller blir det till att nyttja bandsågen?

Ett duschdraperi kanske? ;)

Om du inte ens har plats för 45-reglar blir det ju inte mycket till vägg kvar.

Plåtisen jag köpte reglar av vek i valfri dimension, mkt behändigt då jag skulle ha plåt/gipslådor på var sin sida om vedspisen i köket :)

Ehum...uttryckte mig lite väl vagt... :D

Tänker regla UT en vägg.
Är ngn slags betongvägg som fanns bakom en putsad yta.
Där tänkte jag regla ut och skruva fast en spånskiva för att jämna ut ytan gentemot övriga väggpartier.

I vilken dimension finns plåtreglar?
Fungerar dessa med spån?

45x45-regeln blir iaf på tok för djup och man skall sätta 13:s spån ovanpå...

Det är möjligt att det kan funka med en läkt (1x2") men de 20 milimetrarna som du sparar är väl inte så mycket? Tanken med att regla upp en vägg är ju att den skall bli rät, och går man ner för mycket i dimension så blir det lätt något annat. Dessutom är det ju så att du måste ha tillräckligt för att skruva spånen i.
Tror det sbsolut enklaste är att använda en 2x2" men möjligt att du kan få till det med en 1x2" också.
Plåtreglar skulle jag nog inte rekomendera!

Tror det blir knepigt att hitta såpass kort skruv/spik också. Bör ju inte vara längre än 32-33 mm

Träreglar, spånskiva i en KÄLLARE - jag hade inte valt en sådan lösning hur torr källare jag än haft. Putsa upp den rakt istället.

Annars finns 34x34 i de flesta brädgårdar.

Jag håller med Funkishus_-36 Inga organiska material i en källare... Om du inte vill putsa så plåtreglar o gips...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.