1 753 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Regel/stolpe till staket
Jag kikar efter stolpe/regel till staketet jag ska bygga i veckan. Hade tänkt köra 45x45. I princip allt jag hittar är NTR-AB (Inte NTR-A) dock. Ska sätta regeln i jordankare och sedan montera färdiga staketsektioner.
Funkar det med NTR-AB till detta eller behöver jag spåra upp NTR-A? Tar tacksamt emot någon länk eller pekning i rätt håll!
Funkar det med NTR-AB till detta eller behöver jag spåra upp NTR-A? Tar tacksamt emot någon länk eller pekning i rätt håll!
Tänkte köra ett sådant jordankare: https://www.k-rauta.se/produkt/jord...zW4WhBqbg2LsCTBf0B883xTdDfcdnnbMaAv0LEALw_wcB
Då tänker jag att delen där stolpen fästs är ovan jord. Korrekt?
Väldigt basic fråga kan tyckas men hellre en fråga för mycket än för lite tänker jag!
Då tänker jag att delen där stolpen fästs är ovan jord. Korrekt?
Väldigt basic fråga kan tyckas men hellre en fråga för mycket än för lite tänker jag!
Skulle lika gärna kunna hoppa upp till 70 x 70, tänker jag. Inga konstigheter.
Staketet ska vara runt en uteplats vid min radhuslägenhet. Ungefär 2 x 3 x 8 meter i längd. Staketet blir cirka 80 cm högt, lite beroende på hur lågt ner på stolpen (dvs regeln) jag fäster det.
Staketet ska vara runt en uteplats vid min radhuslägenhet. Ungefär 2 x 3 x 8 meter i längd. Staketet blir cirka 80 cm högt, lite beroende på hur lågt ner på stolpen (dvs regeln) jag fäster det.
Rund då stöttar allt med varandra så då håller spetten det bra.T Tariax skrev:
Klicka här för att svara