Hej,
Vi köpte hus nyligen, och det är dags att renovera lite.
Bl.a. finns en bastu som fd ägarna har köpt färdig(?).
Den ser ny ut, men det verkar som inget tog hand om den, så vägarna börjar se torra med sprickor i, samt lite färg och vad verkar vara klådda ligger på bänken.
Tänkte slippa allt och sen olja den, men fick ingen direkt expert hjälp på bauhaus, och vad jag har läst, så är det många som jag misslyckats med sin bastu renovering..
Nån som har renoverat sin med bara enkla knep, utan att riva ned hela och göra allt nytt?
Mvh

Ingen expert här men skulle vara bra med lite mer information. Färgen - är det utsidan av bastun du menar? Samma med det spruckna träet, är det utsidan eller Bastuparken på insidan? Tänker du att du skall olja insidan av bastun så verkar det finnas lite olika uppfattningar om det. Jag har inte ytbehandlat insidan av vår bastu och har aldrig upplevt ett behov av det heller.

• Gilla
Byggsnyggen
  • Laddar…
S StenQL skrev:
Ingen expert här men skulle vara bra med lite mer information. Färgen - är det utsidan av bastun du menar? Samma med det spruckna träet, är det utsidan eller Bastuparken på insidan? Tänker du att du skall olja insidan av bastun så verkar det finnas lite olika uppfattningar om det. Jag har inte ytbehandlat insidan av vår bastu och har aldrig upplevt ett behov av det heller.
Allt handlar om insidan.
Kan lägga bilder om exakt vad jag menar om ca. 6 veckor när jag landar hem..
Hade dock ingen anning att ingen behandling var en möjlighet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.