5 708 läst ·
35 svar
6k läst
35 svar
Reality check på klinkeroffert
Rätta mig om jag har fel nu men du sa i ett annat svar än det jag citerar att det inte skulle göras några tätskikt? Får inte riktigt ihop en golvbrunn och inget tätskiktG Galten skrev:
Vadå? 25,000 för 40 timmars arbete är ju rätt bra även för en svensk, eller? Man märker ju att matematiken kommer från Grekland. De va ju uppenbart bättre på att räkna än de andra firmorna. Och TS va ju nöjd. Klart de kan betala skatt och soc på 500 kronor i timmen.N Nickesågen skrev:
Många år renoveringstrend och rot-avdrag har drivit upp timpengen för bland annat svenska plattsättare rejält. Inget ovanligt att en plattsättare förväntar sig en månadslön på över 45000 kr idag.Okarlsson skrev:
Japp, för de som har prestationsbaserad lön ligger snittet istället på 46 tusen. Viktigt att komma ihåg att detta är rikssnitt. I storstadsregionerna är lönerna högre. En bov i dramat är helt klart att gemene man har börjat acceptera att badrumsrenovering är svindyrt. Skulle själv kunna peka ut minst fyra stycken plattsättare som har månadslöner utan tillägg på 42-47 tusen, även om jag så klart inte ska göra det. Det råder brist på duktigt folk i branschen och kunderna är uppenbarligen villiga att betala. Sen får man komma ihåg att detta är ett yrke som sliter ut kroppar rätt fort.Okarlsson skrev:
Det är rätt mycket lön för den typen av yrke får man säga. Men betalar någon och marknaden är fri så...T TommyQ skrev:Japp, för de som har prestationsbaserad lön ligger snittet istället på 46 tusen. Viktigt att komma ihåg att detta är rikssnitt. I storstadsregionerna är lönerna högre. En bov i dramat är helt klart att gemene man har börjat acceptera att badrumsrenovering är svindyrt. Skulle själv kunna peka ut minst fyra stycken plattsättare som har månadslöner utan tillägg på 42-47 tusen, även om jag så klart inte ska göra det. Det råder brist på duktigt folk i branschen och kunderna är uppenbarligen villiga att betala. Sen får man komma ihåg att detta är ett yrke som sliter ut kroppar rätt fort.