Tacksam för hjälp!
Offert för läggning av klinker ca 50 m2 golvyta i källaren. Grundarbete utfört av mej (slipning av betonggolvet). Klinker har jag köpt, dock ej fix och fog. En golvbrunn finns där fallet behöver justeras lite före läggning.
Offerten är på 40.000 kr (utan ROT då jag inte har ROT)
Offert för läggning av klinker ca 50 m2 golvyta i källaren. Grundarbete utfört av mej (slipning av betonggolvet). Klinker har jag köpt, dock ej fix och fog. En golvbrunn finns där fallet behöver justeras lite före läggning.
Offerten är på 40.000 kr (utan ROT då jag inte har ROT)
Jag hade en kille hos mig nyss för klinkergolv i källaren, ca 50kvm.
Golvslipa, flytspackla, tätskikt i två rum, klinkerläggning med sockel.
Han räkna på 70 arbetstimmar.
54.000kr efter rot. Klinker och golvbrunnsramar hade jag köpt själv, resten ingick.
Golvslipa, flytspackla, tätskikt i två rum, klinkerläggning med sockel.
Han räkna på 70 arbetstimmar.
54.000kr efter rot. Klinker och golvbrunnsramar hade jag köpt själv, resten ingick.
Tack! Det var rejält mycket mer arbete än vad som behöver göras hos mej. Undantaget lite vid golvbrunnen är det bara att lägga klinkern (utan sockel)J JFreemountain skrev:
Jag får höra med fler firmor
Och, blev du nöjd?
Hoppas det inte skapas en tråd om en vecka "Hjälp, ska klinkern se ut såhär?!?"
Lycka till 
Jag sätter ribban rätt lågt eftersom det är en rå betongkällare som används som tvättstuga och förvaring. Hade egentligen tänkt göra det själv men inser att mina handleder måste vila efter all putsning av väggarnaH Husägaren87 skrev:
Ett hett tips för att hitta rätt prisnivå om man nu vet själv alla moment som ska genomföras är att fundera lite ungefär på hur många timmar man själv behöver för att göra jobbet sen fråga sig själv om man hade gjort ett likadant jobb hos grannen för till exempel den lägsta offerten 25 000kr, sen drar man av skatter och avgifter.. hade inte klinkat 5m2 ens för de växel pengarna som blir över
Det vet jag inte om jag håller med om... Man får nog anta att en som lägger klinker varje dag är enormt mycket snabbare än jag som aldrig gjort det. I detta fallet är det c:a 50 m2 rektangulär källare med förberedd yta, inga tätskikt eller spackling. I den högsta offerten skulle det ta dem nästan 3 timmar / kvadratmeter, eller 20 minuter per klinkerplatta.B brozinic skrev:Ett hett tips för att hitta rätt prisnivå om man nu vet själv alla moment som ska genomföras är att fundera lite ungefär på hur många timmar man själv behöver för att göra jobbet sen fråga sig själv om man hade gjort ett likadant jobb hos grannen för till exempel den lägsta offerten 25 000kr, sen drar man av skatter och avgifter.. hade inte klinkat 5m2 ens för de växel pengarna som blir över
Sen är det en annan fråga att 25.000 skattade kronor är ungefär min månadslön. Nu kommer två gubbar i två dagar och gör allt klart. Men det är mer en fråga om det enorma skattetrycket på arbete i vårt land.
Det som gör att även överläkare bygger altaner och målar fasader, för det är så fruktansvärt dyrt att hyra in någon att göra det.
Ja men det går ju mycket snabbare för proffs, dels för att de gör det varje dag men också för att de har rätt verktyg.B brozinic skrev:Ett hett tips för att hitta rätt prisnivå om man nu vet själv alla moment som ska genomföras är att fundera lite ungefär på hur många timmar man själv behöver för att göra jobbet sen fråga sig själv om man hade gjort ett likadant jobb hos grannen för till exempel den lägsta offerten 25 000kr, sen drar man av skatter och avgifter.. hade inte klinkat 5m2 ens för de växel pengarna som blir över