Om jag inte har alldeles fel är "rågranne" alla de som har fastigheter som gränsar till din, oavsett i vilken riktning det är.

 
Eftersom det finns en väg mellan den negative grannen o er så kan ju inte han vara en rågranne.... det e väl kommunen som äger vägen? alltså måste det ju vara kommunen som är er rågranne på den sidan....
 
Som jag för står det hela så måste mina grannar på andra sidan vägen (NÄSTAN TIO METER BORT!) rådfrågas om mina takkupor 1,2 m stora då dessa ligger inom 4,5 meter från min tomtgräns. Deras hus ligger inte så nära vägen som mitt så deras hus är mist 16-17 meter ifrån mina takkupor. Det vill säga vägens bredd räknas bort som om tomterna låg kloss intill.

plexi
 
´´´´
Som jag för står det hela så måste mina grannar på andra sidan vägen (NÄSTAN TIO METER BORT!) rådfrågas om mina takkupor 1,2 m stora då dessa ligger inom 4,5 meter från min tomtgräns. Deras hus ligger inte så nära vägen som mitt så deras hus är mist 16-17 meter ifrån mina takkupor. Det vill säga vägens bredd räknas bort som om tomterna låg kloss intill. ´´´´



Inser inte ansvariga för detta förfarande det sjukliga i detta ??? ::)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.