5 308 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Re: mollyskruv i gipsvägg
Molly med m5 skruv borde mer än väl hålla en cd hylla på plats om den inte går från golv till tak. Måste ha blanda ihop molly med något annat. En molly är en gips expander som klämmer sig fast mot gipset och sedan skruvar man dit en vanlig gängad skruv. Går med andra ord inte att bara byta till en större.
Produkter som diskuteras: "fläkte"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Använde tång men hörde idag att ett annat sätt är att skruva sakta tills man känner att det sitter,verkar lite svårt för mig.
Problemet verkar vara att jag tar i för mycket(annars glappar det) och sen när jag har tagit i så förstörs gängorna.
Väggen tjocklek är en (1)-gips.
Är det verkligen bara molly som fungerar på såna väggar?
Mvh Jukka
Problemet verkar vara att jag tar i för mycket(annars glappar det) och sen när jag har tagit i så förstörs gängorna.
Väggen tjocklek är en (1)-gips.
Är det verkligen bara molly som fungerar på såna väggar?
Mvh Jukka
Pröva en gång till några cm bredvid, testa då att inte ta i för mycket utan tills du känner att det börjar bli ordentligt trögt. Behövs lite träning. Dom bär ju trots allt c:a 50 kg/st om man monterar dom korrekt. Chansa och vinn, he he.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden