Hej alla blivande grannar! Nu har vi också hittat hit, tack vare Ulrika o Jonas som tipsade om detta ställe. Vi kommer bygga ett multifunktionellt souterräng på tomt M med fristående garage.

Känns verkligen jätteroligt och i synnerhet nu när första husbygget påbörjats, känns verkligen som "på riktigt" nu :) Vi hörs o syns garanterat på byggplatsen :) /Anneli & Magnus
 
Hej själva och välkomna!

Jo det känns verkligen som att det rör på sej nu.

Vi ses på tisdag!
 
Vi var inne på ngt sånt eller "Delta" men kom fram till att en mer eller mindre kvadratisk trapphus öppning fungerade bättre (i vårt fall)

Tror nog att både den du länkar till och deltatrappan funkar bättre som raka eller möjligen vinklade trappor, men inte som u-formad... Blir liksom ingen poäng då.
(kanske som u-formad med vilplan, men då blir stegningen mycket brantare på anslutande delar av trappan om man inte gör dessa längre och mer utrymmeskrävande.

Efter flera revisioner av egna skisserna fraåm å tebax så landade vi iallafall vid en lösning mycket nära Myresjösorginalritningar... Fast inte riktigt...
 
våran blir nog med vilplan... Håller med i övrigt, inte lätt...
 
Datorh-vetet äntligen reparerat!
Det frestar på plånboken att vara Mac-talliban... när skiten brinner upp och garantin gått ut...
Dessutom var det dags att byta kamrem när bileländet var på service i dag... KUL VECKA! >:(

I brist på bildbevis av själva husets framväxande (som i någon mån möjligen inletts nere i Vetlanda...) har vi under haveriutredningen dock kompletterat vår ovärderliga bildskatt med ännu fler jordhögar, icke anslutna elkablar osv.
Om man tittar noga i bakgrunden kan man ev skönja att det faktiskt börjar färdigställas grunder och hus på andra sidan området.

Ska lägga upp ngt under morgondagen.
 
Mac ???
Har du inte bytt ännu ;D
Såg Garbot idag! Det blir bara bättre o bättre nu när man ser husen växa upp (Vårat är inte ens befruktat ännu, 9 mån ???)
 
danneoullis skrev:
Mac ???
Har du inte bytt ännu ;D
Näh!!!  Jag har inte gjort det!!! 8)
Förutom överlägset OS (X) så... öh... tja dom är ju snygga...

(Erkänner att det börjar bli tunnt med rimliga argument nu när Apple går över till Intel å dessutom chockerar med att släppa en 4-knappsmus med scrollhjul samma vecka...)

Nu lägger vi ner det ämnet. Dåligt underbyggda påhopp på 0929-hus må vara, men min Mac ska ni fan lämna ifred.  8)
 
danneoullis skrev:
Såg Garbot idag!
Går hem efter jour i morgon f.m... Blir nog en sväng över brinken för att kolla in hus nr 2.
Om en månad står där fyra hus... Om två månader sex hus... Ett är vårt! (Ge å ta nån vecka...)
;D
 
matteochannika skrev:
samre kan man ha det!
JAJJAMÄNSAN DET KAN MAN!!! :P
Jobba mitt i natten t.ex...
 
matteochannika skrev:
Men som vanligt sa kostar det att vara forst och att inte ha hittat de coolaste prylarna eller den basta utsikten att placera fonster emot for den delen....!
Nog har ni ok utsikt... men inte fan hamnade fönstren mot vattnet iallafall!!! ;) :D ;D
 
Nog har ni ok utsikt... men inte fan hamnade fönstren mot vattnet iallafall!!!
Inte våra heller 8) 8)
Men det beror nog mera på att vi har en Holmbomsk multifunkisvägg på typ 5 meter som utsikt
*tänker på C, o svär ;)*
Däremot var vi ute nu ikväll då grabbarna somnade, och det börjar bli djävligt mörkt...
Skulle inte di nye husen tjäna på lite belysning!
Ändrade lite på köket idag bara för att ha nåt o göra ;D
tror inte ens det blev dyrare (that´s a first one...)
 
danneoullis skrev:
Skulle inte di nye husen tjäna på lite belysning!
Ja, någon som hört något mer angående eventuell belysning? Själv praktiserar jag just nu taktiken "ignore the problem and it might go away", men den verkar inte hållbar i längden, så man kanske får börjar rota i det där själv...
 
Jag ska haffa kollegan på H i morgon, han skulle ju kontakta B för att åstadkomma ngn form av byggarträff för att diskutera detta och andra angelägenheter.

F.ö utbytt planer och tankar med M-byggarna över en kopp kaffe i kväll. Trevligt att träffa närmste grannarna.

När det gäller höstmörkret över Brinken känns det väl som att byggarfirman kunde ha intresse av att hålla området upplyst, möjligen kan väl det förhindra att fler prylar försvinner...

Ska förresten bli oerhört intressant att se hur man tänkt ansluta O till den nya vändplanen som man schaktat upp. Verkar kunna bli ganska brant garageinfart där...
 
Noterat att man färdigställt tredje plattan redan under förra veckan.
Ska bli mycket spännande att se om detta även innebär att stomresningen kommer att ske en vecka tidigare än schema... (Imorgon!)

Xtra spännande för oss som bygger Multifunkis... Häftigt att få en föraning om vad vi håller på med (naturligtvis allra roligast för ifrågavarande byggare!!!).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.