När flyttar ni in, Jonas? (Har ni fått tidsplan ännu?)
Vi flyttade in 4 månader efter att plattan gjöts. Det var ett vinterbygge, vet ej om det gör någon skillnad.

Hejdö!
Grattis till "nybygget"! ;)
Bra jobbat!

Våra hålldatum är stomresning v49 vilket skulle kunna innbära inflytt i mitten av april.
Sannolikt stämmer era 4 månader ganska bra in på vårt bygge också således. Om allt klaffar som planerat...

Hade!
/J

Ullisojonas skrev:
Hejdö!
Grattis till "nybygget"! ;)
Bra jobbat!
Jo, tackar! Tur att det blev enligt tidsplanen, det också. Skönt att ha "landat" i huset.

Det händer saker!
Påbörjar slutbeställningen på Fredag om allt går bra ;D
Allt känns bra förutom att det som står som min devis längs ned stämmer ännu mera efter prisuppgiften 8)
Ska bli spännande att se 1:a multit på Måndag...

Jamen då kan ni ju inte bli sist iallafall!!! ;D
I varje fall inte om ryktet stämmer att ngn på området rivit framarbetade färdiga ritningarna och börjat om från scratch med nya kåken Vindö...

/J

Fan. Då måste vi söla ännu mer för att kunna bli sist. :)

slutbeställt! Nu känns det lite lugnare.... Hoppas bara man inte kommer på några saker i efterhand!
Hur ligger ni andra till?
Tror att det är 4-5 efter oss kaktiskt (trodde jag INTE för en månad sen...)
ul med ett Vindö som granne! Ser spännande ut..
Samfällighetsföreningsträff????

kaktiskt (trodde jag INTE för en månad sen...)
Vass på stava?

danneoullis skrev:
Den som är satt i skuld är inte fri.... Men får ett fint hus!
...sa Landsfadern och lånade 19 miljoner till sitt "hus".

danneoullis skrev:
Vindö är verkligen läckert. Det enda jag saknar där är lite friare takhöjd, där något parti går ända upp. Men fönsterpartiet på "Vy" är verkligen jättefint.

Vi har 4,5 m i tak på flera ställen i huset och det är ganska luftigt o härligt. Tänkte skaffa en HÖG julgran i år, om vi hittar någon...

[quote author=danneoullis link=board=kontakt;num=1128681152;start=120#129 date=10/14/05 kl 14:27:48]slutbeställt! Nu känns det lite lugnare.... Hoppas bara man inte kommer på några saker i efterhand!
quote]

Var lugn för att du kommer på saker i efterhand!!! ;)
Vi har ändrat några fönsterdörrar, plåtdetaljerna på taket och balkongen... Än så länge dock utan "förseningskostnad", men det är märkligt att man alltid kommer på att man måste byta till ngt dyrare än man hade från början. Aldrig att det blir billigare!

8 veckor kvar till stomresning!
/J

Såg försäljningslistan för tomterna igår i NK. Lite dyrare än Boden, kan man säga, men nog får ni fint läge! Hur går det för er? Hur många hus är på gång? :)

Tre hus har jag sett med egna ögon, men enligt andra så har det nyss kommit upp ett fjärde. Grunden är påbörjad på två hus utöver dessa fyra.

Själva har vi inte ens rett ut placeringen av alla fönster. :-/

En av de två grunderna är våran!!!

Inte kommit så långt ännu: grundelementen har dom dumpat på vår tomt. Påbörjas markarbeten och gjutning nästa vecka!!!  ;D

Det rör på sej iallafall!!!!
/J

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.