20 851 läst ·
256 svar
21k läst
256 svar
Re: Luleå, Svartöbrinken...
När flyttar ni in, Jonas? (Har ni fått tidsplan ännu?)
Vi flyttade in 4 månader efter att plattan gjöts. Det var ett vinterbygge, vet ej om det gör någon skillnad.
Vi flyttade in 4 månader efter att plattan gjöts. Det var ett vinterbygge, vet ej om det gör någon skillnad.
Hejdö!
Grattis till "nybygget"!
Bra jobbat!
Våra hålldatum är stomresning v49 vilket skulle kunna innbära inflytt i mitten av april.
Sannolikt stämmer era 4 månader ganska bra in på vårt bygge också således. Om allt klaffar som planerat...
Hade!
/J
Grattis till "nybygget"!
Bra jobbat!
Våra hålldatum är stomresning v49 vilket skulle kunna innbära inflytt i mitten av april.
Sannolikt stämmer era 4 månader ganska bra in på vårt bygge också således. Om allt klaffar som planerat...
Hade!
/J
Det händer saker!
Påbörjar slutbeställningen på Fredag om allt går bra ;D
Allt känns bra förutom att det som står som min devis längs ned stämmer ännu mera efter prisuppgiften 8)
Ska bli spännande att se 1:a multit på Måndag...
Påbörjar slutbeställningen på Fredag om allt går bra ;D
Allt känns bra förutom att det som står som min devis längs ned stämmer ännu mera efter prisuppgiften 8)
Ska bli spännande att se 1:a multit på Måndag...
Jamen då kan ni ju inte bli sist iallafall!!! ;D
I varje fall inte om ryktet stämmer att ngn på området rivit framarbetade färdiga ritningarna och börjat om från scratch med nya kåken Vindö...
/J
I varje fall inte om ryktet stämmer att ngn på området rivit framarbetade färdiga ritningarna och börjat om från scratch med nya kåken Vindö...
/J
slutbeställt! Nu känns det lite lugnare.... Hoppas bara man inte kommer på några saker i efterhand!
Hur ligger ni andra till?
Tror att det är 4-5 efter oss kaktiskt (trodde jag INTE för en månad sen...)
ul med ett Vindö som granne! Ser spännande ut..
Samfällighetsföreningsträff????
Hur ligger ni andra till?
Tror att det är 4-5 efter oss kaktiskt (trodde jag INTE för en månad sen...)
ul med ett Vindö som granne! Ser spännande ut..
Samfällighetsföreningsträff????
Vindö är verkligen läckert. Det enda jag saknar där är lite friare takhöjd, där något parti går ända upp. Men fönsterpartiet på "Vy" är verkligen jättefint.danneoullis skrev:
Vi har 4,5 m i tak på flera ställen i huset och det är ganska luftigt o härligt. Tänkte skaffa en HÖG julgran i år, om vi hittar någon...
[quote author=danneoullis link=board=kontakt;num=1128681152;start=120#129 date=10/14/05 kl 14:27:48]slutbeställt! Nu känns det lite lugnare.... Hoppas bara man inte kommer på några saker i efterhand!
quote]
Var lugn för att du kommer på saker i efterhand!!!
Vi har ändrat några fönsterdörrar, plåtdetaljerna på taket och balkongen... Än så länge dock utan "förseningskostnad", men det är märkligt att man alltid kommer på att man måste byta till ngt dyrare än man hade från början. Aldrig att det blir billigare!
8 veckor kvar till stomresning!
/J
quote]
Var lugn för att du kommer på saker i efterhand!!!
Vi har ändrat några fönsterdörrar, plåtdetaljerna på taket och balkongen... Än så länge dock utan "förseningskostnad", men det är märkligt att man alltid kommer på att man måste byta till ngt dyrare än man hade från början. Aldrig att det blir billigare!
8 veckor kvar till stomresning!
/J
Såg försäljningslistan för tomterna igår i NK. Lite dyrare än Boden, kan man säga, men nog får ni fint läge! Hur går det för er? Hur många hus är på gång? 
En av de två grunderna är våran!!!
Inte kommit så långt ännu: grundelementen har dom dumpat på vår tomt. Påbörjas markarbeten och gjutning nästa vecka!!! ;D
Det rör på sej iallafall!!!!
/J
Inte kommit så långt ännu: grundelementen har dom dumpat på vår tomt. Påbörjas markarbeten och gjutning nästa vecka!!! ;D
Det rör på sej iallafall!!!!
/J
Kul att det händer saker! Minns att jag tyckte allt gick i snigelfart just innan huskroppen kom, sen rullar allt på med full fart!
Jonas, vet du vilken hustyp vår hjärtkollega tänkt bygga?
Bidrar här med en bild på något som bara en husbyggare kan anse vara vackert, en gjuten grund med rör...
http://wse56727.ta19.talkactive.net/activebuilderfiles/xn--stjrnholm-x2a.se/1115311346.jpg
Jonas, vet du vilken hustyp vår hjärtkollega tänkt bygga?
Bidrar här med en bild på något som bara en husbyggare kan anse vara vackert, en gjuten grund med rör...
http://wse56727.ta19.talkactive.net/activebuilderfiles/xn--stjrnholm-x2a.se/1115311346.jpg