3 596 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Re: Hjälp med att identifiera rör
Hej
Jag tycker rören och kopplingarna kan härröras till någon form av kyl anläggning. Kanske gammla kylskåp med central matning för kylmediet eller AC.
Vart tar röret som går till höger vägen??
//Mats
Jag tycker rören och kopplingarna kan härröras till någon form av kyl anläggning. Kanske gammla kylskåp med central matning för kylmediet eller AC.
Vart tar röret som går till höger vägen??
//Mats
Hej,
Ungefär en halvmeter utanför bild riktas röret uppåt och försvinner in i väggen, det fanns tidigare en kran men den gick i tio bitar när jag petade på den.
Ingen i huset verkar kunna svara på vad det är för något, har också varit i lägenheten ovanför som inte har några sådana rör.
Ungefär en halvmeter utanför bild riktas röret uppåt och försvinner in i väggen, det fanns tidigare en kran men den gick i tio bitar när jag petade på den.
Ingen i huset verkar kunna svara på vad det är för något, har också varit i lägenheten ovanför som inte har några sådana rör.
Tror &så att det är gamla gasledningar. Var försiktig och säkerställ att det verkligen inte fortfarande är inkopplat/finns gas i dom, en bekant berättade om några snickare som utgick från att liknande rör var 'tomma', men det var dom inte. Hela huset fick utrymmas, och det var ett jäkla pådrag. Detta i ett hus som inte hade några gasspisar e.d. kvar sedan många år.
Detta var för något år sedana bakom norrmalmstorg...
Klicka här för att svara