Trodde oxå att cellplasten va bättre än ull men efter frågor till tillverkarna så fick jag reda på att så inte va fallet. :( De rekomenderade inte at använda cellplast på insidan då det va svårt att få tätt mot takstolar mm.
 
Cellplast o vanlig glasull verkar ha likvärdig isoleringsförmåga.
Någon "rymdisolering" med super-isolationsegenskaper verkar det inte finnas för oss som vill ha lite takhöjd på vinden - även om vissa påstår det :)

Jag planerar att lägga glasull i flera lager "omlott" så att det inte blir köldbryggor i skarvarna, vindpapp ytterst o plast innerst.
En ordentlig översyn av ventilationen blir det också - verkar vara en del fuktvandring på vinden...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.