786 läst ·
4 svar
786 läst
4 svar
Re: Anebyhus och hantverkare
Vi har också haft problem med hantverkarna mot slutet, det har inte gjort klart ännu (3 månader efter inflytt). Enl. kontraktet skall vi innehålla de sista 10 % tils allt är klart, ändå hotar de med inkasso.
Till slutbesiktningen var huset inte klart, det som har gjorts efteråt är fortfarande inte OK. Det vi tvingas göra nu är en särkild besiktning.
Anebyhus har varit långsamma med reklamationerna.
Puh, vi är så trötta på husbygget just nu. Vi håller på med trädgården istället.
Till slutbesiktningen var huset inte klart, det som har gjorts efteråt är fortfarande inte OK. Det vi tvingas göra nu är en särkild besiktning.
Anebyhus har varit långsamma med reklamationerna.
Puh, vi är så trötta på husbygget just nu. Vi håller på med trädgården istället.
Jisses säger jag bara......är sådana fel/fusk mer eller mindre standard oavsett vad man bygger för fabrikat på huset, eller är det snickarna som "fuskat"?
Ser inte så skoj ut..... Upptäckte ni själva dessa fel eller var det eran KA?
Ser inte så skoj ut..... Upptäckte ni själva dessa fel eller var det eran KA?
Det är säljarna som rekommenderar snickare, ofta använder de samma till alla hus.
Men det borde ju ligga i hustillverkarnas intresse att kolla upp entreprenörerna noggrannt med referenser m.m.
Om vi klagar på något i vårt hus så är det ju Anebyhus som blir smutskastat eftersom de flesta inte förstår att man anlitar fristående entreprenörer, delad entreprenad.
Men det borde ju ligga i hustillverkarnas intresse att kolla upp entreprenörerna noggrannt med referenser m.m.
Om vi klagar på något i vårt hus så är det ju Anebyhus som blir smutskastat eftersom de flesta inte förstår att man anlitar fristående entreprenörer, delad entreprenad.
Klicka här för att svara