throne
Hej på alla!

Jag har en stor krypgrund i mitt radhus. Idag gick jag ner för att inspektera den. Det är första gången sedan jag köpte huset sedan två år. Jag tänkte göra lite städning, inspektion och förberedelser inför isoleringsarbetet.

Det fanns inga tecken på fukt eller något dåligt men chocken var att det redan fanns en gammal plastmarkisolering som åts upp helt av råttorna.

Jag blev chockad över att även flera rörisolering också åts upp helt av råttorna. Mitt hus är ett radhus så alla grunder till de andra husen är öppna för varandra.

Så vad är ert ärliga råd här:

- Är det värt det att installera ny isolering som kommer att kosta mellan 7000-9000 kr och då kommer råttorna att äta upp det?
- Finns det någon lösning för att fixa rörens isolering och lägga till lite skydd på dem?
- Finns det något bra råd för hur man hanterar råttor som överlag pendlar mellan grunderna och äter upp allt?

Tack so mycket!
Rami

Blir till att bekämpa dom kollektivt i föreningen först och sen se var dom kan komma in och täta till. men det brukar vara svårt att täta, då dom är mycket bra på att gräva. Eventuella håll som hittas, fylls med grus/stenflis i blandning med cement, det blir nog rätt många vändor att fylla på, innan det är tätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.