32 581 läst ·
83 svar
33k läst
83 svar
Rättigheter hantverkare som gjort fel?
Hur mycket är "massor av pengar" ?
Firman har nog inte mycket att hämta här oavsett.
Har du inte beställt det så finns det ju inget underlag för företaget att hänvisa till. Ta det lugnt.
Hade ju vart en annan femma om företaget skött sig bra genom skadan och sedan kanske velat få betalt för slingan iaf. Jag hade kunnat ersätta det isåfall.
Firman har nog inte mycket att hämta här oavsett.
Har du inte beställt det så finns det ju inget underlag för företaget att hänvisa till. Ta det lugnt.
Hade ju vart en annan femma om företaget skött sig bra genom skadan och sedan kanske velat få betalt för slingan iaf. Jag hade kunnat ersätta det isåfall.
Företaget fick i uppdrag att åtgärda och återställa mitt badrum efter en vattenskada. Vid besiktningen upptäckte jag flera otrevliga överraskningar. Golvslingan var en överraskning och som jag har blivit fakturerad för pga åldersbidrag. Har under min tid som jag bott i lägenheten 10+ år) aldrig haft någon dosa på väggen eller varmt golv så nej, mig veterligen har jag inte haft någon golvvärme. Vet inte hur det kommer sig att de installerade detta.S stefan57 skrev:
Nej, det kunde jag absolut inte. Varför i helvete skulle jag betala extra? Jag ville naturligtvis ha elektriska portar men bygger man ett nytt hus för 4,5 miljoner så får man inte allt man vill ha, allt är prioriteringar och kompromisser. Att välja bort elektriska portar var EN av många kompromisser och långt ifrån det första jag skulle lagt till. Så varför skulle jag i det läget betala för leverantörens misstag? Av nån konstig anledning kommer jag fortfarande ihåg att jag betalade 7000kr/st för portarna.simpa96 skrev:
Har suttit många år i Brf styrelse och ser inga problem med att styrelsen ställer krav på renoveringen, saknar fakta men det kan vara så att radiator saknas i badrummet och då är golvvärme en bra försäkring för att snabbt få bort fukt.D Danne213 skrev:
Nu handlade det inte om renovering utan en fuktskada. Det framgår redan i första inlägget. Det du fiskar efter skulle i sådana fall kallas standardhöjning. Oavsett vilket så är det knappast nåt entreprenören gör på eget initiativ och försöker fakturera bostadsrättsinnehavaren.HeineA skrev:
yepp! Jag vet det just därför så skulle styrelsen ha veto, men sånt ska inte faktureras medlemmen , men detta är bara spekulationer , det saknas mycket fakta från TS för att någon av oss kan ge ett vettigt svarF fsn skrev:
Ja precis en återställning av fuktskada i bostdsrätt. Mest undrar om hantverkaren har rätt att kräva att komma in i lägenheten och ta bort slingan. Tänkte ha på fötterna innan jag tar upp det. Och vill inte betala för den då jag inte beställt den.HeineA skrev:
ok men vem är det som ”äger” fuktskadan om du förstår vad jag menar, kommer du att betala för hela kalaset eller kommer ett försäkringsbolag att stå för en del, du kan vägra att släppa in hantverkare i din lgh, men om det är föreningen som ”äger” skadan så är det din skyldighet att släppa in hantverkare.föreslår att du kollar med din förening.A Annase skrev:
Hantverkaren får inte kliva in i din lägenhet utan ditt tillstånd. Han får heller inte ta bort eller mer sagt förstöra ditt badrum oavsett åtgärd. Som hantverkare själv vet ja detta.
Du ska bestrida faktura, gärna via mail och spara. Hantverkaren kan välja gå juridiskt men då kan försäkringsbolaget hjälpa dig men kontrollera avtalen ni har först. Har aldrig hör talas om att man installerar elslinger på eget bevåg.
Du ska bestrida faktura, gärna via mail och spara. Hantverkaren kan välja gå juridiskt men då kan försäkringsbolaget hjälpa dig men kontrollera avtalen ni har först. Har aldrig hör talas om att man installerar elslinger på eget bevåg.