Håller på att rita på en tillbyggnad till et reverterat 20-talshus i 1,5 plan. Är det någon som vet vilken proportion tillbyggnaden skall ha i föthållande till husets storlek? Skall var den klassiska herrgårdes-proportionen. Finns tex någon "gyllene regel" att bredden på tillbyggnaden skall vara 1/3 av husets längd? Finns motsvarande för djupet för samma tillbyggnad. Målet är att den skall vara i proportion till huset? Huset är ca 14 X 8 meter.

Tacksam för tips på proportioner!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.