Hej kära forum,
Vi befinner oss inne på min gäst wc. Byter tvättställ, blandare och wc. Ny rördragning med kromade rör. Förra installationen är från sent 80tal /början 90 tal. Min fråga är: är detta korrekt sätt att ansluta tappvattnet på till väggfixturen? Dvs med en stödhylsa, klämring och fmmatsson koppling som satt på innan.
Bifogar bild.
Vi befinner oss inne på min gäst wc. Byter tvättställ, blandare och wc. Ny rördragning med kromade rör. Förra installationen är från sent 80tal /början 90 tal. Min fråga är: är detta korrekt sätt att ansluta tappvattnet på till väggfixturen? Dvs med en stödhylsa, klämring och fmmatsson koppling som satt på innan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Om allting hör till systemet så blir det väl rätt ? Det ska ju poängteras att även klämringen ska ju vara rätt. Att ta random klämring till "vadsomhelst" i pinpack är ju inte säkert att det blir rätt. Är ju lagom lätt att byta sen ...........
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Jo men jag tänkte mest på om klämringen är en fmmattsson reservdel eller bara nåt annat......Finns liksom ingen standard på klämringar annat än rördimensionen då. Vinklar kan ju skilja, Längd kan skilja osv osv.
Klicka här för att svara